Strategii de marketing – cum cresti notorietatea si vanzarile unui brand

Strategii de marketing - cum crești notorietatea și vânzările unui brand

Printre preocupările prioritare ale unui antreprenor trebuie să se afle, fără doar și poate, promovarea propriei afaceri. Fie că ai angajat personal specializat în acest scop, fie că externalizezi serviciile sau te ocupi chiar tu, marketingul reprezintă modalitățile prin care produsul tău ajunge la public. Pentru a-ți crește afacerea, trebuie să fii la curent cu cele mai eficiente metode de promovare și să eviți erorile pe care mulți le comit atunci când vor să-și sporească vânzările.

 

În articolul de mai jos vei afla care este topul celor mai eficace strategii și de ce greșeli să te aperi atunci când implementezi planul de marketing

 

Strategii și tehnici de marketing – definiții

 

Dacă vrei să afli ce trebuie să ai în vedere atunci când îți promovezi brandul, un produs sau un serviciu, atunci trebuie să cunoști sau să-ți clarifici definițiile unor termeni care te ajută să creezi un plan de marketing cu rezultate satisfăcătoare.

Strategia de marketing a primit, de-a lungul timpului, multe caracterizări. Cea mai cuprinzătoare o prezintă ca pe totalitatea eforturilor unei întreprinderi de a-și atinge scopurile de business și include: cercetarea de piață, marketingul strategic, comunicarea (mesajele), promovarea și vânzările. Pentru ca o strategie să aibă succes, ea trebuie să se bazeze pe obiective clare și cuantificabile și pe tactici detaliate. Ea oferă direcția pe termen lung.

Tehnicile de marketing reprezintă acei pași și acele metode concrete prin care este pusă în aplicare strategia. De exemplu, tehnica AB testing este folosită pentru a determina ce mesaj are rezultatele cele mai bune la public.

Marketingul este un domeniu dinamic, care evoluează constant, iar strategiile, odată cu el. Acestea se împart în cele tradiționale, care au apărut în trecut și care, datorită eficienței lor, sunt utilizate în continuare și astăzi. De asemenea, mai există cele online, care au luat naștere la începutul anilor 2000. În continuare, vei afla care dintre acestea au cel mai puternic impact asupra publicului.

 

 Strategii de marketing offline

 

Acestea se referă la promovare fizică, prin materiale de marketing sau face-to-face, prin interacțiune umană directă. 

Outdoor media

Panourile publicitare reprezintă una dintre strategiile care se bucură de o mare popularitate datorită eficienței sale. Dat fiind că este singura metodă de promovare ce nu poate fi evitată de public, un astfel de banner poate fi văzut zilnic de peste 20.000 de persoane. Deoarece este asociată cu un grad ridicat de încredere al oamenilor, outdoor media contribuie la consolidarea imaginii brandului pe piață. Un alt avantaj este faptul că poți plasa un produs în întâmpinarea persoanelor care încă nu au auzit de el până să vadă afișul. În plus, panourile reprezintă un declanșator de acțiune pentru un procent ridicat dintre cei care îl privesc. 

strategii de marketing - advertising bannere

Cu ajutorul publicității outdoor, îți poți promova compania sau produsele prin panouri backlit, care sunt situate în orașe și sunt iluminate inclusiv seara, astfel că au o vizibilitate bună și atunci când este întuneric. O altă variantă sunt cele unsign și billboard, situate în zona periferică a orașelor sau pe drumurile naționale, care oferă o bună vizibilitate pentru traficul auto. Acestea sunt ideale dacă ai o afacere locală și vrei să-i crești notorietatea. Raportul dintre costuri și expunere este unul foarte bun. În același mod funcționează și panourile unipol, amplasate pe autostrăzi și drumuri europene. 

Pentru campanii naționale sau de produs, poți apela la mesh-uri outdoor, care se fixează pe suprafețele clădirilor, în zone cu trafic auto și pietonal intens. Dacă te pregătești pentru campanii de scurtă durată, evenimente sau promoții, atunci este recomandat să iei în calcul prismele publicitare, care atrag ușor atenția.

Nu în ultimul rând, publicitatea de tranzit îți oferă o expunere ridicată, fiind un mod dinamic de promovare a produselor și a brandurilor. În plus, mai există și varianta reclamelor din stațiile de autobuze și a panourilor direcționale.

 

Organizarea de evenimente în comunitate, networking, public speaking

Aceste modalități reprezintă oportunități ideale  de a crea o impresie puternică atât asupra colegilor din industrie, cât și asupra comunității din jurul brandului tău. Dacă alegi să participi ca speaker la un eveniment, străduiește-te să livrezi un discurs cu însemnătate publicului. 

strategii de marketing - marketing speaker evenimente

Cei care sponsorizează propriile evenimente (maratoane, târguri de caritate și altele) pot profita de ocazia de a disemina materiale promoționale și de a se asocia unei cauze. Astfel de strategii au un impact de durată asupra clienților unei companii. 

Nu în ultimul rând, nu ezita să participi la forumuri, conferințe și simpozioane din industria în care activezi. Acolo poți întâlni cu ușurință posibili parteneri de business.

 

Carduri și cadouri de sezon

Denumite și freebies în limba engleză, aceste mici donații te ajută cu siguranță în creșterea vizibilității brandului tău. Fie că este vorba despre un eveniment organizat de un ONG sau de o instituție a statului, cadourile sau voucherele oferite te sprijină în crearea unei conexiuni personale cu publicul tău și vei fi asociat cu acte de generozitate.

 

Ateliere gratuite

O bună metodă de a da acces publicului la expertiza ta este organizarea de cursuri sau workshopuri. Chiar dacă participanții la asemenea evenimente vor fi în număr restrâns, această metodă se bazează pe întărirea încrederii în brand. Prin oferirea unei experiențe și a unui câștig pe care nu îl întâlnesc în altă parte, relația cu clienții tăi va deveni una specială, care le oferă acestora valoare.

 

Strategii de marketing online

 

În completarea metodelor de promovare offline, poți implementa și tactici ce țin de zona digitală. Iată care sunt cele mai importante.

 

Social media

O prezență bine conturată pe rețelele de socializare va satisface nevoia de coerență și continuitate a publicului tău. Faptul că ești în mod constant alături de clienții tăi prin mesajele potrivite transmise pe Facebook, Instagram sau alte platforme, le va consolida acestora relația cu tine. 

Chiar dacă, pentru început, pare că nu găsești ritmul și vocea potrivită pentru postările tale, cu timpul vei observa că această sarcină va deveni din ce în ce mai ușoară. Important este să găsești echilibrul între autenticitate și profesionalism. Nimeni nu va fi atras de poze de slabă calitate, însă, pe de altă parte, publicul este suficient de educat încât să sesizeze dacă ceea ce afișezi online este diferit de ceea ce ai de oferit în realitate. 

Uneori, în funcție de profilul business-ului, este indicat să apelezi la experiența unui manager social media sau, dacă afacerea este una extinsă, chiar la o echipă dedicată. 

 

SEO

Deși mulți nu au toate cunoștințele necesare pentru a crea campanii SEO complete și eficiente, aceasta este una dintre cele mai importante abordări atunci când vine vorba despre marketingul online. Poziționarea în topul rezultatelor întoarse de motoarele de căutare va genera trafic și conversii pe site-ul tău, însă pentru ca acest lucru să se întâmple, ai nevoie de knowledge tehnic avansat. De obicei, companiile apelează la specialiști. Unul dintre dezavantajele acestei strategii este acela că rezultatele nu vor apărea imediat, ci se vor vedea în timp. 

Așadar, oferă toate resursele necesare celor care se ocupă de optimizarea site-ului tău, ajută-i să creeze conținut de calitate și să pună în valoare calitățile companiei sau ale produsului pe care îl oferi, iar tu îți vei regăsi pagina printre primele sugestii oferite de Google sau alte motoare.

 

Blogging/content marketing

Nu uita că în ziua de astăzi, publicul este educat, curios și analitic. Nimeni nu se mai mulțumește cu un simplu produs. Pentru a-ți câștiga clienții de partea ta, trebuie să le oferi ceva mai mult. O bună metodă prin care să reușești acest lucru este să le pui la dispoziție conținut valoros pe blogul business-ului tău. Fie că abordezi subiecte legate de produsele tale, fie că acorzi răspunsuri la întrebări și preocupări ale publicului, blogul trebuie să devină platforma prin care tu îți dovedești expertiza în domeniu și vii în întâmpinarea nevoii clientului de a se informa.

 

Marketing prin influenceri

Cu ajutorul influencerilor, multe afaceri reușesc să câștige acel grad de vizibilitate pe care l-ar atinge într-un interval foarte mare de timp, în mod normal. Secretul unei astfel de campanii constă în găsirea acelui creator de conținut care se adresează nișei tale. O asemenea inițiativă poate genera un câștig substanțial, la costuri reduse, dacă reușești să realizezi colaborarea potrivită. Nu este neapărată nevoie să te îndrepți către influenceri cu milioane de followeri. Investiția poate fi una rentabilă și în cazul în care lucrezi cu cineva cu un fanbase mai restrâns, dar care poate livra mesajul cu succes și reprezintă o autoritate în domeniu.

 

Alte strategii online: tutoriale video, email marketing, Linkedin, comunicate de presă

 

Există numeroase alte moduri de a te promova în online. Pentru a găsi soluțiile potrivite pentru tine, este suficient să ai un strop de creativitate.

La fel ca workshopurile gratuite, tutorialele video vor atrage de partea ta consumatorii. Sunt ușor de accesat, la îndemâna oricui și sunt iubite de public. Nu evita nici marketingul prin email direct. Persoanele care s-au abonat la newsletter-ele brandului tău pot fi ușor convertite în cumpărători. Important este să le furnizezi mesajele potrivite. Pentru ca lucrurile să meargă simplu pentru tine, apelează la email marketing automatizat. Astfel vei scuti mult timp dedicat acestei sarcini și vei putea crea campanii de impact.

O altă metodă de promovare pe care mulți o ignoră este LinkedIn. Este o bună rampă de lansare pentru multe business-uri, iar tool-urile pe care le ai la dispoziție te vor ajuta să te promovezi în moduri mai puțin comune.

Comunicatele de presă au avantajul de a fi gratuite. Deși în trecut era necesar să trimiți fizic, prin poștă, un astfel de material, în prezent este foarte simplu ca mesajul tău să ajungă către publisheri. Fie utilizezi o platformă automatizată, fie îți construiești singur o bază de date cu contacte din mass-media și trimiți comunicatul persoanelor respective.

 

 Greșeli pe care să le eviți atunci când construiești strategia de marketing

 

Multe persoane cunosc ceea ce ar trebui să facă, în teorie, atunci când vine vorba de promovare, însă adesea comit o serie de erori care le împiedică să obțină rezultatele dorite. Iată-le pe cele mai des întâlnite:

  • Nu te axa doar pe o singură soluție.

Dacă mizezi pe un unic canal de comunicare, vei pierde conexiunea cu multe segmente ale publicului tău. Nu toată lumea consumă același tip de produse media, deci vei ajunge sa ratezi o parte din potențialii clienți. De exemplu, nu toate persoanele petrec timp pe social media, așa că degeaba ai o prezență puternică pe Instagram, dacă nu apelezi și la strategii care să-ți aducă vizibilitate în rândul diverselor grupuri țintă.

  • Alege canalele potrivite pentru publicul tău.

O strategie reușită va adapta mesajul canalului de comunicare folosit și la segmentul de public targetat. Așadar, nu poți folosi aceleași texte sau aceleași elemente vizuale în cadrul tuturor materialelor de marketing. Informațiile de pe social media vor fi transpuse în mod diferit față de cele din outdoor media, de exemplu.

  • Nu crea mesaje fără a face studii de piață în prealabil.

Oricât de creativă ar fi echipa de marketing, aceasta are nevoie să știe datele demografice ale segmentelor tale de public, să testeze diversele mesaje pe care urmează să le afișezi și să propună obiective bazate pe aceste studii. Este important să nu lași nicio campanie la mâna destinului, ci să pleci la drum cu date și statistici reale.

 

Așadar, selectează strategiile care se potrivesc campaniilor tale, adaptează-le la publicul țintă și vei obține rezultatele așteptate. Afacerea ta va beneficia de pe urma vizibilității mesajelor pe care le lansezi către clienți sau potențiali cumpărători.

 

Sursa foto: pexels.com, unsplash.com

Scroll to Top