Campaniile reușite de publicitate nu apar din întâmplare și nu se bazează pe noroc. Adesea, crearea de reclame și de mesaje publicitare eficiente este o sarcină dificilă, care ia mult timp pentru a fi dusă la îndeplinire. De aceea, e nevoie permanent să ai un plan, să îți propui niște obiective clare și să fii pregătit să riști uneori.
Crearea unui mesaj publicitar potrivit reprezintă partea unei campanii de publicitate, în care poți să îți manifești cu adevărat creativitatea, ținând cont, bineînțeles, de publicul căruia te adresezi și de obiectivele pe care le ai în vedere. Iată cum poți să creezi un mesaj publicitar reușit, un element esențial într-o campanie publicitară care să ajungă ușor la clienți.
Mesajul publicitar: definiție și caracteristici
Mesajul publicitar este, prin definiție, informația auditivă și vizuală pe care agentul de publicitate îl creează pentru a convinge o anumită audiență în legătură cu un produs, un serviciu, o organizație sau o idee sau pentru a atrage atenția asupra brandului.
Mesajul în publicitate poate fi transmis printr-o mulțime de canale media:
- la radio;
- la televizor;
- în format print;
- prin evenimente;
- de la client la client, în realitate sau în mediul online);
- prin OOH advertising (o rețea de suporturi publicitare în zonele tranzitate).
Mesajele publicitare au, în general, următoarele caracteristici:
- Au un „cârlig” (hook), adică o afirmație, o imagine care atrage atenția și face consumatorii să vrea să afle mai multe;
- Au un element atractiv pentru publicul țintă, care poate fi amuzant, emoționant sau care transmite spiritul de aventură și îndrăzneală;
- Se referă la și prezintă valoarea produsului sau serviciului oferit consumatorului, aceasta fiind partea centrală a mesajului publicitar (cum le îmbunătățește clienților viața, cum îi ajută să economisească bani, să facă schimbări pozitive în viața lor etc.);
- Conțin un slogan, esențial pentru orice campanie publicitară reușită, care este repetat pe diferitele canale media, pentru a fixa cât mai bine produsul în mintea consumatorilor.
Mesajul publicitar: pași esențiali pentru crearea acestuia
Deși creativitatea e deosebit de importantă pentru a atrage atenția cât mai multor oameni, nu trebuie ignorată necesitatea de a avea un plan și de a ști exact cui te adresezi. Când creezi un mesaj publicitar, trebuie mai întâi să stabilești foarte exact următoarele aspecte:
- Cui se adresează mesajul? Care sunt caracteristicile potențialilor mei clienți?
Trebuie să ai în vedere, de exemplu, vârsta, mediul din care provin și atitudinile lor cu privire la domeniul tău de activitate sau la alte aspecte relevante.
- Ce tipuri de canale media intenționez să folosesc?
Modul în care creezi mesajul publicitar e influențat direct de canalele media pentru care optezi. E indicat să apelezi la o combinație de publicitate fizică (OOH advertising, evenimente etc.) și de marketing online (social media, SEO, content marketing etc.).
Transmisiunea la televizor diferă foarte mult de cea în format fizic, de exemplu. Totodată, OOH advertising necesită concizie și creativitate, pentru că mesajul publicitar e citit de consumatori din mașină sau din mers. La Pentamedia, indiferent că este vorba despre publicitatea tranzit, de panouri publicitare backlit sau de mesh-uri publicitare, personalul calificat este atent la toate aspectele legate de proiectare, grafică și producție, pentru ca afacerea ta să fie mai vizibilă.
- Mesajul publicitar prezintă un produs deja cunoscut sau unul inovativ?
Trebuie să ai în vedere și tipul de produs. Cele inovative, complexe din punct de vedere al tehnicii, au nevoie de un mesaj mai elaborat decât cele pe care publicul le cunoaște deja. Mesajul publicitar pentru un produs care încă nu e cunoscut așa de bine trebuie să fie diferit și să ai în vedere mai multe aspecte legate de profilul consumatorilor.
- Ce obiectiv îmi propun în general pentru campania de publicitate?
Obiectivele de ansamblu pentru campania de publicitate diferă în funcție de produs și influențează modul în care construiești mesajul. De exemplu, dacă scopul tău este să crești vânzările pentru un produs existent, metoda folosită va fi diferită față de cea pentru un produs nou, care trebuie mai întâi legitimat.
Cum testezi eficacitatea mesajului publicitar?
Înainte de a direcționa mesajul campaniei publicitare către canalele media alese, agenții de publicitate aleg de obicei să testeze eficacitatea lui prin focus grupuri. În cadrul acestora, sunt prezentate mai multe mesaje, pentru a-l alege pe cel mai eficient. În mediul digital, testarea constă în faptul că vizitatorii site-ului sunt expuși la diferite reclame și le este evaluată reacția la acestea.
Mesajul publicitar este un element central al oricărei campanii publicitare. Acesta conține prezentarea produsului sau serviciului oferit, precum și posibilitatea de îi face pe consumatori să țină mintă brand-ul (brand awareness). Creativitatea și planificarea riguroasă trebuie îmbinate armonios, pentru a obține cele mai bune rezultate.
Sursa foto: Storyblocks.com