află ce drepturi și responsabilităţi ai ca beneficiar de publicitate outdoor.

drepturi și responsabilităţi

drepturile tale şi garanţiile noastre

Garanţia noastră este că publicitatea outdoor funcţionează atunci când este făcută ca la carte. Totuși, la noi poţi întrerupe oricând contractul de publicitate. Nu ai clauze care să te ţină blocat. Vrem să fii liber să ne judeci performanţele după rezultatele campaniei.

Avem clienţi care fac publicitate outdoor de peste 10 ani cu noi şi îşi cresc bugetele de la an la an. Aruncă o privire peste părerile lor.

Deși ar fi de la sine înţeles că panourile publicitare ale tuturor furnizorilor de publicitate stradală sunt legale şi autorizate, multe suporturi publicitare sunt amplasate la limita legii sau total în afara acesteia.

Fie că panourile sunt amplasate fără autorizaţiile necesare, sau modul în care sunt construite nu prezintă siguranţă în exploatare sau sunt amplasate fără acordul sau autorizarea proprietarului terenului pe care sunt puse, există multe situaţii în care prestigiul unui beneficiar de servicii de publicitate poate fi atins datorită acestor aspecte legate de conformitate și legalitate.

Un beneficiar responsabil, care ţine la imaginea companiei sale, trebuie să ştie ce suporturi contractează, astfel încât acestea să respecte legislaţia.

Pentru un beneficiar de publicitate outdoor trebuie să fie important, pe lângă conţinutul campaniei, şi modul în care arată mijlocul publicitar deoarece acesta poate influența felul în care este percepută campania. Dacă suportul este unul fragil/instabil, neîngrijit și care atrage atenția într-un mod neplăcut campania expusă va avea un minus de imagine.

Panourile fac parte din mobilierul urban stradal, şi dacă este să ne uităm după trendurile vest-europene, acestea devin din ce în ce mai interesante din punct de vedere arhitectural şi tind să îndeplinească scopuri terţe în arhitectura urbană.

În cadrul bazei noastre de producție realizăm toate materialele publicitare, inclusiv structura metalică a panourilor, află mai multe aici.

Panoul pe care eşti expus trebuie să fie vizibil, să nu fie obturat de vegetaţie, iar afişele să fie montate corespunzător, fără cute sau deficienţe de vizibilitate. 

Ai dreptul ca agenţia de publicitate să verifice periodic aceste locaţii şi, în cazul în care se constată probleme, acestea să fie remediate într-un termen scurt. Dacă observi chiar tu o problemă legată de panoul din campania ta, trebuie să o transmiţi către agenţia de publicitate care o va remedia în cel mai scurt timp.

Înainte de a stabili suporturile publicitare şi de a porni o campanie de publicitate stradală, ai dreptul șă defineşti împreună cu furnizorul de servicii așteptările tale legate de campanie. De exemplu, creșterea vânzărilor pe un anumit segment, creșterea traficului în magazinul tău, activarea unui produs nou pe piață ori creșterea brandului tău. Dacă nu ai identificat strategia, te ajutăm să o faci. Mai multe detalii poţi găsi aici.

responsabilităţile tale

Viziunea ta este importantă și încercăm să o implementăm cât mai fidel în campanie, însă de multe ori îți vom sugera să renunțăm la imagini, culori sau prea multe informații, care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor ele nu funcționează.

Tot timpul gândește-te că, în panotajul stradal, ai la dispoziție doar 5 secunde să îți impresionezi clientul. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica

Ține minte, principalul nostru interes este ca publicitatea outdoor să își facă efectul pentru afacerea ta. O grafică nepotrivită va duce la rezultate nesatisfăcătoare.

Dacă grafica este furnizată de tine, trebuie să o trimiți în prealabil pe adresa noastră de mail, pentru a ne asigura că nu contravine legii audiovizualului Nr 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, sau legislației pentru publicitatea stradală nr 185/2013 împreună cu alte acte normative specifice. În cazul în care constatăm vreo neconformitate, te putem ajuta să o modifici.

De asemenea, ne rezervăm dreptul de a nu expune grafică cu tente sexuale explicite, cu mesaje care îndeamnă la ură socială, ură sau discriminare la adresa persoanelor cu orientare sexuală diferită, rasism sau segregarea etnică, mesaje care îndeamnă la neîncrederea în autoritățile publice, sau care fac referire la fapte sau studii false legate de sănătatea oamenilor și, nu în ultimul rând, afișe cu promoții sau sintagme superlative de tipul “Cel mai bun, cel mai ieftin, cel mai cel”, fără a avea un studiu la bază care să confirme aceste susțineri.

Dacă ne alegi pe noi să realizăm grafica pentru campania outdoor te rugăm să fii atent la următoarele aspecte:

1.Fii sincer cu tine însuți și cu clienții tăi. Te rugăm să ne furnizezi date reale, de actualitate și care să ne ajute să cunoaștem exact provocările cu care te confrunți. Noi vom considera reale toate informațiile pe care ni le furnizezi, astfel că, în cazul în care ele se dovedesc a fi eronate sau diferite față de realitate, vei suporta consecințele legale ce decurg din acest aspect.

2. Respectă drepturile de autor și legea copyright-ului. Nu ne oferi imagini, culori logo-uri elemente vizuale sau sloganuri care pot fi interpretate ca o încălcare a drepturilor de autor ale altei entități fizice sau juridice sau chiar a concurenței tale. Încearcă să fii original pentru că vei avea mult mai mult de câștigat.

3. Viziunea ta este importantă și încercăm să o implementăm cât mai fidel în campanie, însă de multe ori îți vom sugera să renunțăm la imagini, culori sau prea multe informații, care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor ele nu funcționează. Tot timpul gândește-te că, în panotajul stradal, ai la dispoziție doar 5 secunde să îți impresionezi clientul. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Conform art.477 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, respectiv pct. 150 din HG 1/2016, declararea și plata taxei locale de publicitate este obligația Beneficiarului serviciilor de reclamă și publicitate, la bugetul unității administrativ-teritoriale pe raza căreia sunt prestate serviciile de reclamă și publicitate de către agenția de publicitate. Taxa locală de publicitate se stabilește separat de către fiecare primărie prin hotărâre de consiliu local și poate fi între 1 și 4.5% din valoarea serviciilor de publicitate. Ea se colectează și se platește până în data de 10 a fiecărei luni, pe baza declarației de impunere de la direcția de taxe și impozite.

Și acum să încercăm să simplificăm cele scrise mai sus ca să fie mai ușor de înțeles: taxa locală de publicitate este obligația ta, ca beneficiar al serviciilor de reclamă și publicitate. Ea se calculează lunar, procentual în funcție de suma plătită de tine pentru serviciile de publicitate și se declară și plătește la primăria locală.

Pare complicat așa-i? Asta pentru că chiar este, dar noi venim în întâmpinarea ta, astfel că desfășurarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine.

Noi ne ocupăm de tot, pentru ca ție să îți rămână mai mult timp pentru business.Pe baza contractului pe care îl încheiem, ne poți mandata pe noi să declarăm, să plătim și să ținem legătura cu autoritățile locale pentru toate aceste aspecte birocratice, fără nici o intervenție din partea ta. Declarațiile de impunere pleacă automat din sistemul nostru către primării, așa că poți fi sigur că nu vei avea niciodată probleme din acest punct de vedere, iar taxa de publicitate apare în mod transparent pe factura emisă de noi către tine, astfel că îți este deductibilă fiscal.

ATENȚIE! Taxa locală de publicitate este obligația ta, ca beneficiar. Există multe firme de panotaj stradal care nici nu se ocupă să colecteze aceste taxe de la clienți pentru a le declara și apoi a le plăti, (tocmai pentru că implică un volum foarte mare de muncă și personal implicat), dar nici nu îi anunță pe beneficiari (adică pe tine) că este obligația ta. În cazul unor controale pe această tematică răspunzi în fața legii, așa că indiferent cu cine alegi să faci publicitate outdoor asigură-te că îți plătești taxele locale.

Care sunt primii pași pentru a începe o campanie publicitară outdoor.

Reguli de design care ar trebui respectate pentru grafica outdoor.

Sunt întrebări frecvente, pentru care am pregătit răspunsuri rapide

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top