sunt întrebări frecvente, pentru care am pregătit răspunsuri rapide

Intrebări și răspunsuri

cât COSTă?

În principal, costurile oricărei campanii publicitare se împart în patru categorii:
1. Design și grafică pentru materialul publicitar expus
2. Imprimarea și producția materialului publicitar expus
3. Montajul afișelor publicitare la locațiile selectate
4. Serviciile de publicitate pe întreaga perioadă de expunere, care includ și taxa locală de publicitate.

Prețul serviciilor și a spațiilor publicitare poate diferi în funcție de durata campaniei, de locațiile panourilor, de perioada anului și oferim clienților noștri discounturi și beneficii dacă aleg o colaborare mai amplă cu noi. În funcție de durata și amploarea campaniei, putem să îți pregătim gratuit grafica expusă, putem să realizăm montajul afișelor și imprimarea materialelor la preț redus.

Oferta depinde de scopul campaniei, astfel că, în funcție de asta, putem să îți sugerăm variante de suporturi publicitare, pentru bugetul tău.  Contactează-ne pentru a putea stabili exact de ce anume ai nevoie.

Fiecare suport este unic, astfel că prețul serviciilor de publicitate diferă în funcție de locație, dimensiuni, numărul de persoane care pot vedea reclama ta. Solicită o ofertă, iar noi răspundem în maximum 48 de ore.

Imprimarea afișului se face la baza noastră de producție cu ajutorul tehnologiei UV sau solvent, în funcție de durata și tipul campaniei publicitare expuse. Costurile de imprimare se calculează la metru pătrat imprimat. De obicei, afișele publicitare sunt mai mari decât panourile în sine pentru a putea fi expuse. 

De exemplu, pentru un panou publicitar cu dimensiunile de 6,00×3,00 m, având două fețe exponabile, va fi nevoie de 2 afișe cu dimensiunile de 6,20 x 3,20 m, rezultând o suprafață de 39,68 mp. Prețul de producție al afișelor este unul competitiv și personalizat în funcție de comandă.

Cel mai mare avantaj dacă alegi să printezi la noi este că ne asumăm răspunderea pentru afișe pe întreaga durată a campaniei. Pentru detalii citește aici.

Montajul afișelor este o activitate realizată de personal calificat pentru munca la înălțime din cadrul firmei noastre. Fie că discutăm de alpiniști utilitari sau montatori, aceștia sunt pricepuți în ceea ce fac și realizează montajele cu responsabilitate și grija, atât pentru ei, cât și pentru cei care se află în proximitatea panoului pe durata campaniei.

Prețul aferent montajelor diferă în funcție de locația și tipul panoului publicitar, și e bine de știut că, în funcție de amploarea sau specificul campaniei tale, poți primi reduceri sau prețuri promoționale la montajele afișelor.

Conform art.477 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, respectiv pct. 150 din HG 1/2016, declararea și plata taxei locale de publicitate este obligația Beneficiarului serviciilor de reclamă și publicitate, la bugetul unității administrativ-teritoriale pe raza căreia sunt prestate serviciile de reclamă și publicitate de către agenția de publicitate. Taxa locală de publicitate se stabilește separat de către fiecare primărie prin hotărâre de consiliu local și poate fi între 1 și 4.5% din valoarea serviciilor de publicitate. Ea se colectează și se platește până în data de 10 a fiecărei luni, pe baza declarației de impunere de la direcția de taxe și impozite.

Și acum să încercăm să simplificăm cele scrise mai sus ca să fie mai ușor de înțeles: taxa locală de publicitate este obligația ta, ca beneficiar al serviciilor de reclamă și publicitate. Ea se calculează lunar, procentual în funcție de suma plătită de tine pentru serviciile de publicitate și se declară și plătește la primăria locală.

Pare complicat așa-i? Asta pentru că chiar este, dar noi venim în întâmpinarea ta, astfel că desfășurarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot, pentru ca ție să îți rămână mai mult timp pentru business.

Pe baza contractului pe care îl încheiem, ne poți mandata pe noi să declarăm, să plătim și să ținem legătura cu autoritățile locale pentru toate aceste aspecte birocratice, fără nici o intervenție din partea ta. Declarațiile de impunere pleacă automat din sistemul nostru către primării, așa că poți fi sigur că nu vei avea niciodată probleme din acest punct de vedere, iar taxa de publicitate apare în mod transparent pe factura emisă de noi către tine, astfel că îți este deductibilă fiscal.

ATENȚIE! Taxa locală de publicitate este obligația ta, ca beneficiar. Există multe firme de panotaj stradal care nici nu se ocupă să colecteze aceste taxe de la clienți pentru a le declara și apoi a le plăti, (tocmai pentru că implică un volum foarte mare de muncă și personal implicat), dar nici nu îi anunță pe beneficiari (adică pe tine) că este obligația ta. În cazul unor controale pe această tematică răspunzi în fața legii, așa că indiferent cu cine alegi să faci publicitate outdoor asigură-te că îți plătești taxele locale.

publicitatea outdoor

Returnarea investiției (ROI) – strict în cazul publicității outdoor – este, la nivel global, de 2,80. Adică, pe românește, dacă cheltui un leu primești aproape 3 lei înapoi.  Cine spune asta? BrandScience, un prestigios Institut Britanic de analiză și cercetare media, care a studiat timp de 3 ani peste 600 de cazuri de publicitate outdoor în Australia, Danemarca, Finlanda, Germania, Norvegia, Suedia, UK și Statele Unite.

Dacă luăm în calcul campaniile combinate – adică outdoor și TV sau Online – Returnarea investiției crește semnificativ. Cel mai important, publicitatea outdoor este cu 47% mai eficientă atunci când este integrată cu publicitatea online.

Cel mai probabil că nu ți-ai imaginat niciodată că eficiența publicității outdoor este peste cea a televizorului sau a tot ceea ce însemnă presă scrisă, deși anual aici se alocă din obișnuință bugete de publicitate mai mari. Dacă vrei mai multe detalii intră aici.

Dacă ai înțeles că publicitatea stradală poate aduce beneficii, dar ai îndoieli că va funcționa în cazul tău, vezi studiile de caz și aruncă o privire peste părerile sincere ale clienților noștri. Dacă pentru ei am putut să facem treabă bună, putem face și pentru tine!

La PENTA MEDIA nu vindem doar panouri publicitare ci ajutăm afacerile să crească. Asta înseamnă că nu există o regulă anume care ghidează campania. Trebuie să stabilim obiectivele, si să ne spui care este publicul tău țintă. Noi știm cum să te ajutăm să i te adresezi direct!

Da, poți. Ai văzut un panou publicitar care îți place în mod deosebit? Trebuie să ne dai o poziție GPS a panoului și eventual un cod al lui, care este afișat pe plăcuța de identificare, iar noi îți vom face o ofertă.

Dacă afacerea ta este în proximitatea acelui panou publicitar, vei avea prioritate, și chiar un discount special, tocmai pentru că te poate ajuta la direcționarea clienților spre sediul tău. 

Durata unei campanii depinde întru totul de nevoile şi obiectivele tale. Totuşi noi îţi recomandăm o perioadă contractuală minimă de 3 luni. 

De ce 3 luni? Din experienţa noastră această perioadă este necesară, tocmai pentru a-ţi putea amortiza investiţia iniţială, respectiv gândirea campaniei, imprimarea materialelor publicitare şi montajul acestora. De asemenea este perioada minimă necesară pentru a apărea efecte cuantificabile în vânzări sau pentru întărirea brandului.

Având în vedere efectele publicităţii outdoor, există o probabilitate mare să ceri prelungirea contractului de publicitate. Avem clienţi care fac publicitate outdoor de peste 10 ani cu noi şi îşi cresc bugetele de la an la an. Dacă ţi se pare greu de crezut aruncă o privire peste părerile lor.

Aşa cum poţi vedea la secţiunea despre noi ne găseşti în toată România dar în special în judeţele Cluj, Sălaj, Satu-Mare, Maramureş, Bihor, Alba, Sibiu, Arad, Timiş, Suceava, Braşov, Harghita, Mureş și ne dezvoltăm constant rețeaua. 

Suntem din Ardeal, sediul nostru logistic este în judeţul Sălaj. Putem să îți asigurăm expunere outdoor la nivel național. Dacă vrei o listă completă ale locațiilor noastre și o ofertă te rugăm să ne contactezi.

Pentru a determina numărul necesar de fețe expuse într-o campanie, trebuie să luăm în considerare nevoile, scopurile și așteptările tale. În funcție de toate acestea, vom găsi soluții pentru a ne încadra în bugetul dorit. Dacă dorești să direcționezi clienții spre sediul tău sau spre un punct de interes probabil ca 1-2 panouri vor ajunge, dacă vrei să fii cunoscut, la nivel regional într-un municipiul sau într-un județ gândește-te la aproximtiv 10 panouri, iar dacă dorești să promovezi un produs care se vinde în toată România vei avea nevoie de o campanie extinsă la nivel național.

Totul se reduce, în final, la cine vrei să ajungi, și care este publicul-țintă. Dacă tu îți cunoști targetul, noi știm modul în care putem ajunge la el. Din acest motiv, întrebarea ar putea fi nu de câte panouri ai nevoie, ci mai degrabă, ce vrei să obții.

Viziunea ta este importantă și încercăm să o implementăm cât mai fidel în campanie, însă de multe ori îți vom sugera să renunțăm la imagini, culori sau prea multe informații, care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor ele nu funcționează. Tot timpul gândește-te că, în panotajul stradal, ai la dispoziție doar 5 secunde să îți impresionezi clientul. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica

Ține minte, principalul nostru interes este ca publicitatea outdoor să își facă efectul pentru afacerea ta. O grafică nepotrivită va duce la rezultate nesatisfăcătoare.

Înainte de planificarea campaniei, definim scopurile și așteptările tale. De exemplu, creșterea vânzărilor pe un anumit segment, creșterea traficului în magazinul tău, activarea unui produs nou pe piață sau creșterea brandului. După asta, verificăm dacă evaluarea ta legată de publicul-țintă este corectă. Dacă nu l-ai identificat te ajutăm să o faci apoi stabilim numărul necesar de suporturi publicitare, asigurându-ne că desfășurarea campaniei este eficientă.

Bugetul este important în această fază de planificare, așa că soluțiile oferite mai sus trebuie ajustate cu bugetul tău.În planificarea campaniei ținem cont de datele colectate de la tine. Ne concentrăm în special pe zonele unde clienții tăi ar putea merge, luăm în considerare punctele de interes și anume locațiile populare pentru public ( centre comerciale, zone de afaceri, zone rezidențiale etc). Formatul și locația panourilor este selectată considerând grupul-țintă și conținutul publicității. După asta îți prezentăm oferta în sistemul integrat dedicat ție (ERP Outdoor management) unde poți vedea panourile din campania ta pe o hartă interactivă care îți oferă date legate de panouri, fotografii, și multe altele.

După ce stabilim bugetul și publicul-țintă, pregătim grafica și o discutăm împreună cu tine. Dacă vrei să știi cum trebuie să arate grafica, citește acest articol. După ce avem pregătită grafica, îți trimitem câteva simulări. Departamentul nostru de grafică adaptează ideea pentru formatele de suporturi publicitare care sunt incluse în campania ta.

În funcție de locațiile panourilor, acestea sunt de mai multe dimensiuni:

În interiorul orașelor: 3,20 x 2,40 m sau 4,00 x 3,00 m pentru backlituri sau formate diverse pentru mesh-uri, care diferă în funcție de locație, dar pornesc de la 6,00 x 3,00 m până la 20,00 x 7,00 m

În afara orașelor: 6,00 x 3,00 m, 8,00×4,00 m, 9,00 x 5,00 m sau 14,00 x 4,00 m. 

implementarea campaniei

Sigur că da, chiar ne bucurăm, pentru că avem ocazia să îți propunem variante de design care funcționează pentru outdoor. Pentru ca o campanie să aiba succes, grafica trebuie să fie captivantă, simplă și cât mai sugestivă. Ține minte, ai la dispoziție doar 5 secunde să impresionezi clientul. Fă-le să conteze. Dacă vrei să afli mai multe, citește articolul despre grafică.

Sigur că da. Realizarea materialelor publicitare utilizate în campanii şi a printurilor de mari dimensiuni, bannere sau mesh-uri se face cu ajutorul echipamentelor de printare şi finisare din dotarea noastră, astfel clienţii noştri câştigă timp în desfăşurarea campaniilor.

Putem realiza toate materialele publicitare necesare campaniei tale în cadrul bazei noastre de producţie, atât prin tehnologia clasică EcoSolvent, cât și cu noua tehnologie UV,  care îţi garantează o vibranţă aparte a culorilor şi o rezistenţă prelungită în urma expunerii la razelor solare.

De ce să printezi la noi? Pentru că avem prețuri competitive și viteză de reacție din moment ce soluţia de print se găseşte în acelaşi loc cu cea a expunerii outdoor, iar logistica este simplificată. Astfel nu trebuie să pierzi timp cu coordonarea mai multor furnizori de servicii pentru o campanie outdoor: firme de design, print, outdoor, decoratori, curierat.

Materialele publicitare printate de noi şi expuse pe suporturile noastre beneficiază de garanţie atât în timpul montajului, cât şi pe perioada campaniei. Remediem rapid orice problemă apărută sau înlocuim printul în totalitate. Dacă vrei să afli mai multe, vezi pagina de print.

Noi îl facem. Pentru suporturile publicitare care ne aparțin sau care se află în operarea noastră, instalarea afișelor se face doar de către personalul nostru autorizat.

Putem să îți livrăm toate produsele și serviciile necesare promovării și identității vizuale ale business-ului tău, prin intermediul firmelor din grupul nostru. Fie că discutăm despre producție publicitară clasică : flyere, produse tipografice, personalizarea mașinilor tale, firmă luminoasă sau litere volumetrice la sediul sau punctele tale de lucru,sau despre publicitate online, putem să îți oferim tot ce are nevoie afacerea ta pentru a interacționa cu piața și cu clienții ei. 

Ai nevoie de ceva, dă-ne un telefon.

O campanie națională sau regională se pregătește cam cu o lună în avans, pentru că este nevoie de timp pentru stabilirea strategiilor de promovare, alegerea locațiilor, realizarea machetelor grafice, printarea materialelor publicitare și expunerea lor. 

Totuși, dacă este vorba de o campanie locală și împreună cu tine putem ajunge rapid la o grafică finală, putem implementa o campanie și într-un interval mult mai scurt. Cea mai lungă etapă în cadrul pregătirii unei campanii constă în stabilirea graficii expuse și obținerea bunului de tipar de la tine, pentru a putea printa materialele publicitare. Producția afișelor se realizează in 24 ore, iar montajul se realizează în alte 24. Totuși, dacă alegi să realizezi producția materialelor publicitare în altă parte, acestea trebuie să ajungă la noi cu cel puțin 4 zile lucrătoare înainte de data începerii campaniei.

Dacă grafica este furnizată de tine, trebuie să o trimiți în prealabil pe adresa noastră de mail, pentru a ne asigura că nu contravine legii audiovizualului Nr 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, sau legislației pentru publicitatea stradală nr 185/2013 împreună cu alte acte normative specifice. În cazul în care constatăm vreo neconformitate, te putem ajuta să o modifici.

De asemenea, ne rezervăm dreptul de a nu expune grafică cu tente sexuale explicite, cu mesaje care îndeamnă la ură socială, ură sau discriminare la adresa persoanelor cu orientare sexuală diferită, rasism sau segregarea etnică, mesaje care îndeamnă la neîncrederea în autoritățile publice, sau care fac referire la fapte sau studii false legate de sănătatea oamenilor și, nu în ultimul rând, afișe cu promoții sau sintagme superlative de tipul “Cel mai bun, cel mai ieftin, cel mai cel”, fără a avea un studiu la bază care să confirme aceste susțineri.

Dacă ne alegi pe noi să realizăm grafica pentru campania outdoor te rugăm să fii atent la următoarele aspecte:
1.Fii sincer cu tine însuți și cu clienții tăi. Te rugăm să ne furnizezi date reale, de actualitate și care să ne ajute să cunoaștem exact provocările cu care te confrunți. Noi vom considera reale toate informațiile pe care ni le furnizezi, astfel că, în cazul în care ele se dovedesc a fi eronate sau diferite față de realitate, vei suporta consecințele legale ce decurg din acest aspect.
2. Respectă drepturile de autor și legea copyright-ului. Nu ne oferi imagini, culori logo-uri elemente vizuale sau sloganuri care pot fi interpretate ca o încălcare a drepturilor de autor ale altei entități fizice sau juridice sau chiar a concurenței tale. Încearcă să fii original pentru că vei avea mult mai mult de câștigat.
3. Viziunea ta este importantă și încercăm să o implementăm cât mai fidel în campanie, însă de multe ori îți vom sugera să renunțăm la imagini, culori sau prea multe informații, care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor ele nu funcționează. Tot timpul gândește-te că, în panotajul stradal, ai la dispoziție doar 5 secunde să îți impresionezi clientul. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

diverse

La Penta Media punem accent pe rolul nostru în comunitate și pe faptele sau ideile pe care le putem promova, astfel încât să o facem mai bună, mai tolererantă și mai sensibilă la problemele oamenilor din jur. 

În fiecare an avem acțiuni de CSR și suntem entuziasmați de fiecare dată când putem fi de folos. Intră în legătură cu noi și te vom ajuta cu informații, servicii și produse în limita posibilităților financiare și tehnice de la acel moment.

Dacă există incidente legate de campania ta, respectiv afișul e deteriorat din cauza condițiilor meteo sau vandalism, te rugăm să ne contactezi și vom rezolva problema cât mai repede cu putință. De obicei remediem problemele în termen de 48 ore.

Chiar dacă nu ești sigur că un anumit panou publicitar ne aparține, poți să ne raportezi probleme care pot să pună în pericol siguranța circulației, a oamenilor sau a panoului în cauză. Te rugăm să contactezi suportul tehnic la tehnic@pentamedia.ro și vom încerca să îți răspundem în cel mai scurt timp.

Care sunt primii pași pentru a începe o campanie publicitară outdoor.

Reguli de design care ar trebui respectate pentru grafica outdoor.

Află ce drepturi și obligații ai atunci când faci publicitate stradală

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top