Brandul este o componentă esenÈ›ială pentru orice afacere, pentru ca produsele È™i conceptul să aibă o vizibilitate cât mai mare. Acesta reprezintă partea care poate fi cel mai uÈ™or recunoscută de către public, fiind asociat imediat cu un anumit business. MenÈ›inerea integrității acestuia are importanță atât în ceea ce priveÈ™te vânzările, cât È™i capacitatea de avansare a afacerii.Â
Indiferent că este vorba despre promovarea brandului personal sau cel al unei afaceri, acesta trebuie alcătuit cu atenție, pentru că devine un reprezentant sau un mediator între companie și public, influențând modul în care sunt percepute produsele și serviciile oferite.
Crearea unui brand poate părea, la început, o sarcină dificilă, pentru că presupune găsirea răspunsului la mai multe probleme, precum modul în care ar trebui construită imaginea companiei, valorile cu care ar trebui aceasta să fie asociată, precum È™i modul în care s-ar raporta aceasta la publicul vizat.Â
Promovarea brandului este următoarea etapă și are legătură strânsă cu soluțiile găsite la aceste provocări.
Promovarea brandului – aspecte esenÈ›iale
Promovarea brandului presupune o muncă continuă pentru menținerea și dezvoltarea acestuia, pe măsură ce și afacerea evoluează. Acesta trebuie să reziste în timp, dar și să-și păstreze relevanța, prin calitatea serviciilor oferite, la toate nivelurile, de fiecare dată când clienții interacționează cu logo-ul, sloganul sau celelalte elemente ale imaginii de brand.
Rezistența în timp a brandului depinde de vizibilitatea acestuia și de comunicarea eficientă cu clienții, pentru a le înțelege mai bine nevoile și așteptările. Modul în care e văzută imaginea de brand conține și factori pe care nu îi poți controla și care țin de modalitatea individuală de a percepe a fiecărei persoane, dar poți aplica strategii care să conducă în direcția cea bună. Alege metode de promovare online și offline eficiente și menține calitatea produselor și serviciilor la un nivel impecabil.
Promovarea unui brand în mediul online
Pe măsură ce din ce în ce mai mulÈ›i oameni au acces la Internet, promovarea online trebuie să devină din ce în ce mai eficientă, pentru a ajunge cu succes la clienÈ›i. Este nevoie de o strategie de marketing complexă, pentru ca afacerea ta să se detaÈ™eze de competiÈ›ia numeroasă.Â
Iată care sunt aspectele de luat în considerare:
Prezența frecventă pe social media e obligatorie
PrezenÈ›a pe social media a devenit, în ultimul timp, un factor din ce în ce mai important pentru succesul afacerilor È™i pentru crearea unei imagini de brand reuÈ™ite. Postează frecvent fotografii relevante pentru activitatea pe care o desfășoară afacerea ta, informaÈ›ii despre produse È™i servicii, anunÈ›uri pentru reduceri sau promoÈ›ii, precum È™i întrebări care provoacă publicul să interacÈ›ioneze.Â
Găsește întotdeauna subiecte care interesează publicul tău țintă, pentru a avea cel mai mare impact. Brandul trebuie introdus acolo unde se potrivește. De aceea, trebuie să eviți să încerci să-l promovezi cu orice preț, mai ales acolo unde pare excesiv.
Creează un site web bun
Site-urile web sunt esențiale pentru promovarea brandurilor, pentru că acestea sunt ca o carte de vizită a afacerii tale, unde clienții pot găsi toate informațiile de care au nevoie. Acolo poți prezenta istoria afacerii, pentru ca aceștia să poată să se raporteze mai bine la brand și poți pune în valoare conceptul care stă în spatele business-ului.
Strategii de promovare a unui brand în mediul offline
Strategiile de promovare a brandului în mediul offline sunt importante pentru a creÈ™te încrederea în acesta. Există studii care au arătat că panourile publicitare îi fac pe oameni să acÈ›ioneze mai uÈ™or când vine vorba de cumpărarea produselor È™i cresc încrederea de care se bucură o anumită afacere. Publicitatea OOH ajută la menÈ›inerea È™i dezvoltarea brandului, până la cel mai înalt grad de vizibilitate È™i prestigiu.Â
Aceasta cuprinde următoarele moduri de promovare:
- panouri backlit – panouri pentru oraÈ™, cu iluminare pentru vizibilitate pe timp de noapte, care pun în prim-plan mesajul publicitar succint, cu accent pe brand;
- panouri unipol – amplasate între localități, în zone aglomerate, pentru o bună vizibilitate;
- panouri unisign – amplasate la intrarea din oraÈ™e, prin intermediul cărora imaginea de brand se poate detaÈ™a decisiv din punct de vedere vizual;
- prisme publicitare – care se adresează mai ales pietonilor, potrivite pentru evenimente sau promoÈ›ii, care ajută la dezvoltarea brandului;
- mesh-uri publicitare – amplasate pe clădiri, pentru o vizibilitate bună, atât din maÈ™ină, cât È™i de pe trotuar;
- publicitatea tip bus shelter – care poate prezenta amănunÈ›it caracteristicile unui produs È™i imaginea de brand, pentru că privitorii au mai mult timp să citească informaÈ›ia;
- panouri direcÈ›ionale – ajută la fixarea imaginii de brand cu mai multă uÈ™urință în mintea celor care le privesc, prin caracterul lor repetitiv;
- publicitate de tip tranzit – o modalitate dinamică de promovare, care pune în prim-plan brandul tău, atât pentru pietoni È™i È™oferi, cât È™i pentru călătorii din autobuze.
După crearea brandului, pentru promovarea È™i menÈ›inerea interesului față de aceasta, sunt necesare anumite strategii, atât online, cât È™i offline, care pun accent pe formarea unei imagini adecvate pentru produsele È™i serviciile oferite. Trebuie să ai în vedere comunicarea eficientă cu publicul vizat È™i să pui accent pe elementele vizuale, care ajută la creÈ™terea vizibilității brandului.Â
Sursa foto: Pixabay.com