cauți personal sau vrei să îți crești brandul de angajator?

RECRUTARE PERSONAL

provocările și specificul domeniului

Piața forței de muncă în România este reprezentată de firme de recrutare de personal și de firme care își dezvoltă propriile campanii de recrutare.

Provocarea pentru aceste firme este dată de faptul că o mare parte din forța de muncă pleacă peste hotare în căutarea de salarii mai mari.

Firmele de recrutare de personal se confruntă cu dificultăți în crearea unei baze de date stabile deoarece foarte mulți muncitori, în momentul în care li se oferă un loc de muncă în străinătate, pleacă deși au un loc de muncă în țară.

Companiile mari, în special cele din producție, care au nevoie de un număr mare de angajați, se confruntă cu o fluctuație foarte mare a personalului din aceleași motive. De cele mai multe ori, se investește în calificarea personalului la locul de muncă însă nu întotdeauna angajații rămân pe termen lung astfel încât compania să își amortizeze investiția.

campanii recrutare de personal

ce zic clienţii din domeniu?

"Bellinea was and is very pleased about the collaboration with PENTAMEDIA.In them we found a trustworthy and reliable partner that provides the right innovative insight and a good, punctual execution of our recruiting projects."
"Colaborarea cu Penta Media a fost de vis. Design-ul a fost efectuat rapid, reclamele outdoor montate rapid si desigur am primit confirmare foto atat la finalizarea designului cat si la montarea reclamelor. Anii urmatori vom apela tot la serviciile Penta Media!"

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)

Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului- ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.
În cazul firmelor de recrutare de personal, grupul țintă este reprezentat de: firmele care au nevoie de angajați și apelează la firma specializată în resurse umane și persoanele fizice care își caută un loc de muncă.

Pentru firmele care își lansează propriile campanii de recrutare de personal, grupul țintă este reprezentat doar de persoanele fizice care sunt în căutarea unui loc de muncă.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Firmă de recrutare personal sau resurse umane
Firma de resurse umane ar trebui să caute locații de expunere în preajma instituțiilor de stat AJOFM, în zonele aglomerate ale orașului (mall-uri, spitale, gradinițe, școli) și în localitățile din împrejurimi, acolo unde există facilități de transport. Pentru persoanele care tranzitează orașul, cele mai eficiente mijloace de promovare sunt panourile la intrările în oraș.

Caz.2 – Firmă cu fluctuație mare de personal, care dorește o campanie de recrutare pe termen lung
Pentru a avea acces la un grup cât mai mare și variat de candidați, firma care recrutează trebuie să aibă notorietate la nivel local. Astfel, dacă este o companie nouă – sau care nu s-a promovat – ar trebui să înceapă cu o campanie de întărire a brandului, urmată de campania efectivă de recrutare. Campania de recrutare ar trebui să se desfășoare în zonele tranzitate de grupul-țintă. Dacă este vorba de viitori absolvenți de studii superioare, expunerea cea mai eficientă este în zona campusurilor și a facultăților. Dacă este vorba de personal calificat/necalificat, expunerea se va face în zonele cele mai aglomerate ale orașului, în localitățile din împrejurimi,  în zona fabricilor și a parcurilor industriale din același domeniu cu cel al angajatorului.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin ceea ce te diferenţiază faţă de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți.
În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1
– Firmă de recrutare personal
Aceste firme ar trebui să își crească vizibilitatea prin expunere în zonele centrale, în apropierea cladirii AJOFM din localitate și în zonele unde se organizează târguri de cariere. Exemple de aspecte care te pot departaja de concurență sunt: deținerea unei baze de date cu foarte mulți angajatori/ candidați sau posibilitatea aplicării pentru un loc de muncă în străinătate.

Caz.2 – Companie care își recrutează singură personalul
Aspectele care ar trebui evidențiate într-o campanie de promovare ar putea fi legate de programul de lucru, pachetul salarial atractiv, sistemul de beneficii și posibilitatea de avansare în cadrul companiei. Campania de promovare trebuie conturată în funcție de aspectele care te diferențiaza de concurență. Acestea trebuie prezentate printr-o grafică cu impact vizual.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă. Nu trebuie să te diferențiezi de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și servicii care să satisfacă cerințele potențialilor candidați.

În cazul unei firme de recrutare de personal, punctele forte pentru atragerea clienților pot fi:  procesele riguroase de evaluare și selecție a candidaților cu teste de competențe/aptitudini și interviuri cu specialiști.

În cazul firmelor care își dezvoltă propria campanie de recrutare, pot să mizeze pe avantaje precum: salariul, beneficiile, condițiile de muncă, programul de muncă și posibilitatea de avansare în cadrul companiei.

  • Stabilește clar grupul țintă pe care îl vizezi.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor în zonele cele mai tranzitate.
  • Expune mesajul și la intrările în oraș, pentru persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care să direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei și îl va căuta ulterior pe internet ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care –  deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată #cum trebuie să arate grafica.

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top