mobilier și decorațiuni pentru casa ta

MOBILIER

provocările și specificul domeniului

Piața producției și a comercializării de mobilier este un domeniu în care activează firme foarte diferite, atât pe plan local, cât și național. În această piață, importatorii de mobilier concurează cu producătorii. 

Domeniul comercializării mobilierului este extrem de competitiv datorită existenței unei piețe internaționale. Importatorii de mobilier au acces la o gamă largă de produse pe care pot să le comercializeze pentru a acoperi toate segmentele de cumpărători.

Din punctul de vedere al producătorilor de mobilier, este greu să concureze cu importatorii, datorită gamei variate provenite de la mai mulți furnizori și a prețurilor mici la unele segmente de produse.

Multe firme care fabrică mobilă în România s-au axat pe produse de top pentru piața internă și pentru export, pentru nu intra în competiție și pentru a se diferenția de firmele care importă produse la prețuri mai mici.

O strategie eficientă de marketing crește semnificativ nu doar șansele celui care vinde, ci și lărgește oportunitățile pentru cel care cumpară. Vă prezentăm câteva idei eficiente de promovare.

campanii mobilier

ce zic clienţii din domeniu?

"Legat de colaborarea comună pot spune că : oricând de ajutor, sunteți acolo unde e nevoie, cu soluții și idei pentru orice situație. Ne sprijinim reciproc și ne dezvoltăm împreună."​
"Colaborăm cu Penta Media de mai bine de 3 ani și în tot acest timp ne-a fost aproape cu soluții profesioniste care ne-au ajutat să creștem. Apelăm de fiecare dată cu încredere, fiind conștienți că publicitatea pentru o companie este vitală și fiind convinși că cel mai important lucru pentru echipa Penta Media este să ne ofere recomandările potrivite."

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri-ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului-ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.

Pentru piaţa mobilierului, clienţii sunt persoanele fizice și companiile. Firmele producătoare, majoritatea au ca și clienți principali alte firme din același domeniu care le comercializează produsele. Pe lângă aceștia, o partedin producătorii de mobilă, se adresează și clienților finali, persoane fizice sau juridice din țară sau din străinătate.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care își petrece timpul liber sau, în cazul persoanelor juridice, târgurile, evenimentele sau expozițiile la care participă.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Producător de mobilier din lemn masiv
Zonele în care se concentrează un număr mai mare de potențiali clienți sunt zonele rezidențiale și localitățile cu multe case. Expunerea outdoor ar trebui să fie mai intensă în aceste zone, la intrările în oraș dinspre localitățile de interes și în zonele centrale (zona mall-urilor, a școlilor și a grădinițelor).

Caz.2 – Importator de mobilier pentru locuințe
Campania ar trebui să își aibă nucleul în interiorul orașului, în zonele de birouri și în zonele de petrecere a timpului liber. Aceasta ar trebui completată cu expunere outdoor la intrările în oraș pentru cei care locuiesc în zone rezidențiale.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin ceea ce te diferenţiază faţă de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți.
În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Producător de mobilier

Va trebui să te axezi pe ceea ce te diferențiază de alte firme care oferă mobilier pentru locuințe. Pentru mulți clienți este importantă personalizarea mobilierului, fie pentru a se încadra în design-ul încăperii, fie pentru a se adapta ca și dimensiuni. Alege panourile din campanie în așa fel încât să fie mai vizibile pentru persoanele din zonele rezidențiale. Grafica va trebui să surprindă elementele care te diferențiază de restul producătorilor de mobilă sau de vânzători, iar acestea ar putea fi: măsurarea spațiilor și realizarea unor simulări, calitatea lucrărilor executate, personalizarea mobilierului, transportul și montajul.

Caz.2 – Importator de mobilier pentru locuințe

Având în vedere că pe piață sunt foarte multe firme care vând mobilier pentru locuințe va trebui să te bazezi pe soluțiile și produsele unice pe care le oferi. Mulți clienți caută produse accesibile ca preț, dar cu un design atractiv și modern. Campania outdoor se poate contura în jurul varietății produselor, design-ului sau a calității acestora, dar și în jurul promoțiilor.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie doar să te diferențiezi de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul unui producător de mobilier, punctele forte pot fi: posibilitatea de a personaliza mobilierul luând în considerare dorințele și nevoile clientului, posibilitatea de a oferi consultanță în alegerea mobilierului, transportul și montajul oferite gratuit. Stabilește care sunt atuurile tale și creează o campanie care să le scoată în evidență. Nu folosi poze cu prea multe piese de mobilier deoarece în cele 5 secunde pe care le are clientul la dispoziție este mai bine să rețină numele companiei și segmentul de produse oferite. Poți să completezi grafica prin evidențierea site-ului, prin intermediul căruia clientul poate să intre în legătură cu tine și eventual să facă o programare pentru consultanță la domiciliu.

În cazul importatorilor de mobilier, cele mai importante avantaje sunt: gama variată de produse de la mai mulți furnizori și prețurile accesibile pentru unele segmente de produse. 

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Expune campania ta pe suporturi publicitare în zonele cele mai aglomerate.
  • Promovează-te pe intrările în oraș pentru persoanele care îl tranzitează.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei tale și îl va căuta ulterior pe internet ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care –  deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată #cum trebuie să arate grafica.

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top