Tipuri de Business

îngrijire vârstnici

provocările și specificul domeniului

În România există tradiția ca părinții să fie îngrijiți de copii, iar în centrele de îngrijire vârstnici să ajungă doar persoanele de care nu poate să aibă grijă niciun membru al familiei. Când ne gândim la acest tip de centre, încă ne vin în  minte azilele vechi și neîngrijite populate de vârstnici bolnavi și abandonați. Acum însă, centrele de îngrijire sunt locații moderne, cu personal medical specializat, și care pot să ofere, pe lângă servicii de îngrijire, și tratament corespunzător afecțiunilor, facilități de petrecere a timpului liber și socializare. Seniorii pot să petreacă timp și cu familiile lor, având posibilitatea să primească vizite sau să părăsescă centrul pentru reuniuni familiale.

Există și posbilitatea de îngrijire a vârstnicilor la domiciuliu prin intermediul firmelor de specialitate care oferă o gamă largă de servicii: administrarea tratamentelor, menaj, servirea mesei sau însoțirea în deplasări. Uneori familiile sunt mai reticiente în a primi persoane străine în locuințele, dar optează totuși pentru această variantă, pentru ca vârstnicul să rămână într-un mediu familiar și să își mențină același stil de viață.

campanii îngrijire vârstnici

ce zic clienţii din domeniu?

"PentaMedia este un partener de încredere care oferă soluții adaptate la toate cerințele, tot ce am avut nevoie pentru promovare outdoor (panouri, productie bannere si montaj). Billboard-urile PentaMedia au locații bune și am reușit chiar să amplasăm la comandă locații noi pentru a ne promova afacerea."
"Colaborăm cu Penta Media de mai bine de 3 ani și în tot acest timp ne-a fost aproape cu soluții profesioniste care ne-au ajutat să creștem. Apelăm de fiecare dată cu încredere, fiind conștienți că publicitatea pentru o companie este vitală și fiind convinși că cel mai important lucru pentru echipa Penta Media este să ne ofere recomandările potrivite."
Client-Director comercial SIMEX
Erdei Alexandru
Director Comercial SIMEX

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cele mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent serviciului oferit este necesară indiferent de mediul de publicitate prin care alegi să te promovezi.

Pentru domeniul îngrijire vârstnici grupul țintă este reprezentat în principal de familii care caută servicii de îngrijire pentru apropiații lor care sunt în vârsta și care nu se mai pot îngriji singuri. 

Pe lângă identificarea tipologiei clienților tăi, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Centru de îngrijire vârstnici
Zonele cele mai importante pentru promovarea centrelor de îngrijire vârstnici sunt întrările în orașe deoarece  panourile din aceste locații sunt expuse unui număr mare de persoane din mai multe localități. Alte zonele de interes sunt cele din apropierea spitalelor și clinicilor private sau din zona stațiunilor balneoclimaterice. 

Caz.2 – Firmă care oferă servicii de îngrijire vârstnici la domiciliu
Promovarea ar trebui realizată în  zonele centrale ale orașului, în zona clădirilor de birouri și în special în apropierea spitalelor și clinicilor private. De multe ori decizia de a apela la serviciile unor specialiști din acest domeniu este luată de aparținători în momentul în care vârstnicii se află în spital și urmează sa fie externați. Deseori medicii recomandă aceste servicii pentru persoanele care nu vor mai putea să se îngrijească singure.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este importantă? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat şi îţi sugerăm să faci următoarele:

  • Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place, ce nu le place şi ce poţi îmbunătăţi la afacerea ta. 
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţiri.
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită despre produsele, serviciile lor dar și despre opiniile clienţilor.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență trebuie să vii cu soluții care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

Pentru centrele de îngrijire vârstnici, punctele forte pot fi: prezența permanentă a personalului medical, existența serviciului de ambulanță privată, serviciile de consiliere psihologică, dietele adaptate în funcție de afecțiuni, activitățile socio-culturale realizate, condițiile de cazare bune sau serviciile de relaxare și întreținere corporală.

În cazul firmelor care oferă servicii de îngrijire vârstnici la domiciliu, atuurile pot fi: acreditările, posibilitatea de a personaliza serviciile în funcție de necesităti, posibilitatea intervievarii de către client a mai multor îngrijitori pentru a putea face alegerea potrivită, garantarea de către firmă a siguranței bunurilor din locuință, realizarea menajului, asistență pentru deplasări, oferirea serviciilor de recuperare medicală, asigurarea serviciilor de igienă generală, administrarea de hrană și medicamente, organizarea diferitelor activități de socializare.

  • Stabilește clar care este tipul de client căruia te adresezi.
  • Expune campania outdoor pe suporturi publicitare din proximitatea spitalelor și a clinicilor.
  • Promovează-te pe intrările în oraș pentru persoanele care îl tranzitează.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media, prin referințe pe panou către acestea. Online, folosește aceeași grafică ca și pe panouri pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescând astfel șansele de reținere a informației.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei tale și îl va căuta ulterior pe internet ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze.

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine identic oricărui om deși poarta aceeași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceeași rețetă pentru fiecare situație și să te aștepți la aceleași rezultate. Este important să ai o discuție cu noi astfel încât să fii sigur că, campania de promovare va satisface așteptările tale. 

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie. În același timp este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor nu funcționează. Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul vizat și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse interactiv, pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi pentru promovare, îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim acestea, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vin afișate pe panoul publicitar (putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materialele printate din punct de vedere al culorilor) și decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură ca atunci când interacționezi prin email sau telefonic cu un client nou, să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor. Online-ul este complementar cu outdoor-ul, astfel clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și să acționeze ulterior cautând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

HAI Să VORBIM !

Sau sună-ne la 0748 230 302

Scroll to Top