vinzi, cumperi, închiriezi ești agenție imobiliară sau dezvoltator?

Imobiliare

provocările și specificul domeniului

Producătorii de alimente s-au dezvoltat tot mai mult în ultimii ani, prin apăriția unor firme noi sau prin dezvoltarea atât pe plan local cât și național a celor deja existente. Acest domeniu este un domeniu variat de aceea în acest caz vom face referire doar la firmele care au ca activitate realizarea produselor de panificație și cele care produc preparate din lactate.

Acum zeci de ani existau fabrici mari pentru producția preparatelor de panificație, însă azi aceste companii s-au axat pe realizarea unor astfel de fabricii de dimenisiuni medii, datorită creșterii pe piață a acestora. Diferențele dintre acestea sunt date de către metodele de realizare a produselor de panificație și de către preferințele consumatorilor. În cazul produselor din lactate, există de asemenea  pe piață o mulțime de firme care au acest obiect de activitate, și la fel ca în cazul produselor de panificație acestea trebuie să se diferențieze prin metodele de preparare dar și prin calitatea produsului de bază, mai exact a laptelui.

Având o strategie de marketing bine realizată și bine gândită, acestea se vor diferenția de celelalte mult mai ușor și vor reuși să ajungă la rezultatele dorite.

campanii imobiliare

ce zic clienţii din domeniu?

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de mediul de publicitate unde alegi să te promovezi.

Pentru piaţa imobiliarelor, clienţii tăi se împart în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Inclusiv modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit şi personalizat tocmai pentru că nevoile şi aşteptările celor două grupuri sunt diferite.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îl găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber sau, în cazul persoanele juridice, târgurile, evenimentele sau expozițiile la care participă.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Producător de produse de panificație
În acest caz publicul țintă poate să fie format din persoanele din orașul în care se află sediul de producție și persoanele din localitățile apropiate, din distribuitorii locali sau cei care dețin magazine în satele din județul sau apropierea județului respectiv. De asemenea pot face parte din pulicul țintă și magazinele mari care doresc să introducă produsele de panificație realizate în fabricile locale în gama lor de produse.

Caz.2 – Producător de alimente din lactate
Producătorii de alimente din lactate trebuie să țină cont de faptul că din publicu țintă fac parte majoritatea persoanelor care nu au inloeranță la lactoză, indiferent de vârstă sau gen. De aceea liniile lor de producție trebuie să fie diversificate și de asemenea  produsele trebuie să vină cu ceva nou, pentru ai face pe consumatori să aleagă ca primă opțiune brandul respectiv.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este importantă? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat, pentru aceasta îți oferim următoarele sugestii:

  • Încearcă să cumperi, sau să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi cum poţi sau ce poţi îmbunătăţi la tine.
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi produsele sau serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţi.
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau serviciile lor cât şi legată de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Producător de produse de panificație
Fabricile care se ocupă cu producțiie de panificație trebuie să se diferențieze atât de cele de pe plan local, cât și de cele de pe plan național. Metodele și instrumentele care pot fi utilizate pentru promovare trebuie de asemenea să fie cât mai diferite de cele ale concurenței și să aibă un element de noutate. Aici intră promovarea prin publicitatea outdoor care oferă numeroase posibilități. În cazul acestor fabrici, în categoria firmelor care pot fi considerate concurență sunt încadrate și magazinele mari cum ar fi supermarketurile care au propriile sectoare de producție.

Caz.2 – Producător de alimente din lactate
 Concurența, în cazul fabricilor de produse lactate, este atât pe plan local cât și național. După analizarea concurenței și a metodelor de promovare ale acesteia, următorul pas este alegerea elementului de noutate prin care se vor diferenția față de celelalte. Acestea pot fi proveniența laptelui din care se realizează produsele, gama diversificata a acestora sau tipurile de alimente produse din materia primă care ajunge în fabrici. În cazul produselor din lactate, drept concurența pot fi luați și micii producători sau distribuitori de produse lactate din satele apropiate. În acest caz există persoane care preferă să achziționeze produse din piață de la țărani, în locul magazinelor. Din acest motiv, promovarea este cel mai important pas pentru obținerea rezultatelor dorite.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul unei fabrici de produse de panificație, puntele tari pot fi: calitatea materiei prime din care sunt ealizate, faptul că acestea ajung proaspete în fața consumatorului, posibilitatea de distribuție în mai multe localități, durata de valabilitate a acestora. De asemnea, prețul redus pentru consumatorii locali este de asemenea un avantaj.

Pentru fabricile de produse lactate punctele forte pot fi: calitatea laptelui din care sunt fabricate produsele, valabilitatea acestora, gama divesificată de produse, linii de produse noi, produsele bio sau cele realizate pentru persoanele cu intoleranță la lactoză. De asemenea un avantaj poate fi si posibilitatea de distribuție peste tot în țară.

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea publicului țintă.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media, prin referințe pe panou către acestea. Online, folosește aceiași grafică ca și pe panouri pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei sau numele ansamblului rezidențial și le va căuta ulterior online ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine perfect oricărui om deși pare să fie aceiași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceiași rețetă pentru fiecare situație și să te aștepți la aceleași rezultate. Este important să ai o discuție cu noi astfel încât să fii sigur că, campania de promovare va satisface așteptările tale.  

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie. În același timp este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor nu funcționează. Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul target și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun celmai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim acestea, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vin afișate pe panoul publicitar (putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materiale printate din punct de vedere al culorilor) și decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură ca atunci când interacționezi prin email sau telefonic cu un client nou, să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea  e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor. Online-ul este complementar cu outdoor-ul, astfel clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și să acționeze ulterior cautând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top