clinici private, spitale, produse sau dispozitive medicale, farmacii

Domeniul Medical

provocările și specificul domeniului

Domeniul medical privat în România se află într-o continuă dezvoltare.

Unitățile medicale cele mai dotate din punct de vedere al echipamentelor și al personalului medical specializat sunt cele mai căutate de către pacienți.

Este important ca pacienții să știe că există clinici medicale sau cabinete specializate private, care au dotări și medici specialiști pentru a le trata afecțiunile. Problema pacienților, indiferent că vorbim de o clinică privată sau una de stat, este, în principal, încrederea pe care o au în acea unitate medicală.

Pacienții află, de cele mai multe ori, despre existența cabinetelor/clinicilor medicale sau a farmaciilor nou apărute, despre dotarea acestora sau despre serviciile pe care pot să le ofere, de la cunoștiințele lor.

O strategie eficientă de marketing poate expune competențele personalului medical, dotările centrelor medicale, dar și existența unor servicii sau proceduri medicale inovative.

Trebuie doar să stabilești înainte de toate publicul căruia te adresezi, iar variantele și strategia de promovare le vom stabili împreună.

campanii domeniul medical

ce zic clienţii din domeniu?

"Încă din clipa în care am descoperit panourile lor, modalitatea de lucru a celor de la Pentamedia a fost una profesionista. Au răspuns rapid întrebarilor mele, au găsit soluția pentru a-mi rezolva nevoia, și de atunci sunt clientul lor."​
"Mulțumim PentaMedia pentru colaborare! Promptitudine și seriozitate mereu. Serviciile de publicitate stradală au ajutat clinica noastră să devină cunoscută. Recomand!"

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funciţe de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului-ţintă aferent produsului tău este necesar indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.

Pentru domeniul medical, publicul tău țintă se împarte în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Inclusiv modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit, şi tocmai pentru că nevoile şi aşteptările lor sunt diferite.

Pe lângă identificarea tipologiei clienților tăi, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta?Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber sau, în cazul persoanelor juridice, târgurile, evenimentele sau expozițiile la care participă.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Cabinete, clinici medicale și spitale private
În ultimii ani, odată cu apariția primelor spitale private, se observă o migrare a pacienților către acestea în detrimentul spitalelor de stat. Serviciile bune oferite, împreună cu o promovare corectă, atrag din ce în ce mai mulți pacienți care preferă să platească pentru investigațiile și tratamentele primite într-un mediu profesionist ghidat de regului stricte.
O clinică sau un spital privat trebuie în primul rând să se concentreze pe construirea încrederii. Pacienții vor apela la serviciile sau procedurile clinicii dacă au incredere că vor beneficia de cele mai bune servicii și cei mai buni medici specialisti. 0utdoor-ul este printre puținele forme de publicitate care te ajută să construiești eficient #încrederea.
Astfel, promovarea cabinetelor, a clinicilor și a spitalelor private ar trebui să meargă pe o direcție generală prin expunerea outdoor la intrările în orașe pentru cunoaștere și creșterea notorietății brandului și să fie mai concentrate în interiorul orașelor, în proximitatea spitalelor de stat, unde se concentrează un număr mai mare de persoane care ar putea avea nevoie de serviciile lor.

Caz.2 – Farmacii
Având în vedere faptul că produsele oferite de farmacii se adresează, probabil, celui mai mare număr de persoane, dar și faptului că sunt foarte multe farmacii, în fiecare oraș, publicitatea stradală ar trebui să se concentreze mai mult în proximitatea zonelor unde pacientul este pregatit să cumpere, și anume în apropierea spitalelor, clinicilor, cabinetelor. 
Astfel, pe lângă promovarea brandului farmaciei prin diverse suporturi outdoor – panouri, mesh-uri, autobuze colantate – se poate realiza o direcționare spre farmacia din proximitatea pacientului prin panouri direcționale amplaste pe stâlpi. Distribuția de pliante cu promoții sau diverse servicii este un alt mijloc de promovare care se poate realiza în imediata apropiere a farmaciei pentru a duce la o #decizie de cumpărare imediată.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin ceea ce te diferenţiază faţă de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți.
În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Centru medical cu mai multe specialități dorește să promoveze aparatura de ultimă generație din dotare

Promovarea se va realiza atât în proximitatea centrului, cât și în apropierea altor centre medicale prestatoare de servicii similare sau în apropierea spitalelor. Pacienții sunt mai deschiși pentru a afla despre servicii noi sau produse/procedee care le pot îmbunătăți starea de sănătate atunci când se află în centre medicale, având probleme de sănătate. 

Caz.2 – Deschiderea unei farmacii noi

În acest domeniu, concurența este una arcerbă, iar un client alege să cumpere dintr-o farmacie sau alta în funcție de cât îi este de cunoscută și de ofertele acesteia. Majoritatea tind să cumpere de la farmacia cea mai apropiată. Asigura-te, în primul rând, că ești cel mai bine promovat pe raza de unde îți vin clienții cei mai mulți și în mod constant. Poți face acest lucru prin panouri de mari dimensiuni, direcționale sau meshuri. Stabilește elementele prin care se diferențiază farmacia ta de restul farmaciilor din oraș și promovează-le outdoor, radio sau TV, local/național.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie doar să te diferențiezi de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul cabinetelor, clinicilor și farmaciilor punctele tale forte pot fi: numărul mare de centre deschise în mai multe zone ale țării, aparatura din dotare, personalul medical specializat sau diverse oferte pentru angajații unei companii. 

  • Stabilește clar cine e clientul căruia te adresezi.
  • Fă-te vizibil în imediata apropiere a locației tale.
  • Promovează-te pe intrările în oraș pentru persoanele care tranzitează orașul.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor crescând astfel șansele de reținere a informației.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Trebuie să ai un site ușor de utilizat, cu un aspect modern și aerisit, deoarece publicul va reține de pe panou numele firmei tale și îl va căuta pe internet pentru informații suplimentare.

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care –  deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top