ești agenție imobiliară sau dezvoltator?

IMOBILIARE

provocările și specificul domeniului

Fie că ești dezvoltator imobiliar sau agenție imobiliară, publicitatea stradală este cea mai ușoară cale de a intra în legătură directă cu potențialii tăi clienți.

O strategie eficientă de marketing nu doar crește seminificativ șansele celui care vinde, dar și lărgește oportunitățile și cunoașterea pieței pentru cel care cumpară.

Vă prezentăm, mai jos, câteva idei eficiente pentru promovarea proprietăților imobiliare.

campanii imobiliare

ce zic clienţii din domeniu?

"Promptitudine, calitate, profesionalism sunt doar câteva dintre elementele de baza ce definesc colaborarea noastră cu Penta advertising. Un partener de nădejde și de lunga durata în vederea dezvoltării business-ului nostru!"
"Dorim să ne exprimăm aprecierea față de Penta Media Advertising. Putem confirma satisfacția noastră ca beneficiar al serviciilor de publicitate, datorită flexibilității și calității deosebite a serviciilor prestate, dând dovadă de profesionalism și încredere și apreciem serviciile lor de calitate și flexibilitatea soluțiilor oferite.Îi recomandăm cu încredere ca fiind un colaborator profesionist si de încredere pentru orice companie cu care va relaționa."

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului- ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.

Pentru piaţa imobiliarelor, clienţii tăi se împart în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Inclusiv modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit tocmai pentru că nevoile şi aşteptările celor două grupuri sunt diferite.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îl găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber sau, în cazul persoanele juridice, târgurile, evenimentele sau expozițiile la care participă.

Exemple de targetare a publicităţii.
Caz.1 – Dezvoltator Imobiliar realizează o clădire de birouri premium
O expunere cât mai mare în zonele tranzitate ale oraşului sau la intrările în oraş poate aduce notorietate proiectului imobiliar încă din primele sale faze. În afară de aceste locații, dezvoltatorul ar trebui să opteze şi pentru spaţii publicitare mari, de tip Mesh, în zonele cu clădiri de birouri existente, precum și în zona centrelor comerciale. Chiar dacă tarifele pentru aceste zone sunt mai ridicate, dezvoltatorul trebuie să se asigure că expunerea media ajunge direct la potenţialii lui clienţi.

Caz.2 – Dezvoltator Imobiliar realizează o clădire de apartamente cu prețuri accesibile în zona limitrofă a orașului
Dezvoltatorul ar trebui să se concentreze atât pe intrările şi ieşirile din oraş unde există expunere la un număr mare de posibili clienţi, dar ar trebui să îşi orienteze campania şi către localitățile învecinate, de unde, de obicei, migrează persoanele active.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin ceea ce te diferențiază față de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă. Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii. Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți. În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor. Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență: Caz.1 – Dezvoltator Imobiliar realizează o clădire de birouri premium. Dezvoltatorul imobiliar va avea grijă să aibă expunere în imediata vecinătate a spațiilor de birouri existente și va identifica acele puncte forte față de competitori. Caz.2 – Dezvoltator Imobiliar realizează o clădire de apartamente cu prețuri accesibile in zona limitrofă a orașului. Deoarece, în acest caz, prețul este un factor determinant, dezvoltatorul va expune prețul unui apartament în grafică, dar va scoate în evidență și faptul că zona este sistematizată corespunzător. Grafica ar putea conține o simulare sau fotografii ale complexului rezidențial.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. 

Nu trebuie doar să te diferențiezi de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul unei agenții imobiliare, punctele tale forte pot fi: numărul mare de agenți pe care îi ai,  site-ul de prezentare a proprietăților listate, care are o vizibilitate bună în motoarele de căutare și, bineînțeles, comisionul pe care îl practici. Rezultate foarte bune oferă și campaniile publicitare care prezintă punctual spații sau clădiri listate pentru vânzări, cu prețurile aferente și, eventual, însoțite de fotografia agentului imobiliar. Astfel de campanii pot contribui și la notorietatea agenției imobiliare.

În cazul dezvoltatorilor imobiliari, punctele forte trebuie stabilite încă din faza de proiect. Fie că ai o arhitectură originală, o poziție bună a terenului pe care construiești, prețuri competitive sau faptul că vii în întâmpinarea viitorilor clienți cu servicii adiționale cum ar fi design interior sau chiar finisaje și mobilier, toate acestea contribuie la succesul campaniei tale. Optează tot timpul pentru fotografii de prezentare și filmulețe care sunt făcute de profesioniști, astfel încât să poată fi puse în valoare avantajele sau aspectele specifice ansamblului tău.

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea publicului-țintă.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei sau numele ansamblului rezidențial și le va căuta ulterior online ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care –  deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată #cum trebuie să arate grafica.

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top