Restaurant, cafenea sau pizzerie?

Horeca

provocările și specificul domeniului

În domeniul horeca afacerile precum restaurante, pizzerii, cafenele au apărut și s-au dezvoltat tot mai mult pe plan local și național. Specificul acestora poate varia în funcție de zonele în care au fost deschise, de exemplu  restaurantele cu specific ardelenesc, sau în funcție de tendințele aduse din străinătate precum restaurantele cu specific italienesc. 

Tot în sectorul restaurantelor cu specific se încadrează și pizzeriile deoarece preparatul lor principal provine din cultura italiană. Despre cafenele putem spune de asemenea că  pot fi diversificate datorită zonei din care provin boabele de cafea care sunt folosite pentru diferitele preparate  din meniul pe care în pun la dispoziția clienților.

O strategie eficientă de marketing va ține cont  de specificul afacerilor din domeniul horeca, zona sau locația în care acestea activează și de asemenea de persoanele care dețin afacerile și se ocupă de ele.

campanii imobiliare

ce zic clienţii din domeniu?

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de mediul de publicitate unde alegi să te promovezi.

Pentru piaţa horeca, clienţii se împart în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Inclusiv modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit şi personalizat tocmai pentru că nevoile şi aşteptările celor două grupuri sunt diferite.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îl găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber sau, în cazul persoanele juridice, târgurile, evenimentele sau expozițiile la care participă.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Restaurant sau pizzerie
Pentru restaurante sau pizzerii publicul țintă poate fi format din persoane pasionate de anumite culturi, asta în cazul restaurantelor cu specific, din persoane care vor să încerce ceva nou în materie de mâncare sau din persoane care preferă să aleagă mâncarea de la restaurant în locul mâncării gătite în casă. Pentru un astfel de public țintă promovarea se poate realiza prin  panourile de mari dimensiuni din interiorul orașelor, precum cele de tip backlit, mesh sau prisme publicitare  amplasate în zonele aglomerate ale orașului.

Caz.2 – Cafenele
Publicul țintă în cazul cafenelelor variază în funcție de locația în care aceasta este deschisă. De exemplu în cazul unei cafenele deschise în centrul orașului sau în zona centrelor comerciale publicul țintă poate fi format atât din persoane care lucrează în zonă cât și de persoanele care sunt în trecere și au nevoie de o cafea, așa cum se întâmplă în cazul centrelor comerciale, când clienții cumpără cafeaua doar pentru că sunt în zona respectivă. Un alt exemplu sunt cafenelele deschise în zona liceelor sau a facultăților, publicul țintă fiind format din studenții care preferă o cafea de calitate în locul celor care le sunt oferite la tonomatele din încinta clădirii în care studiază.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este importantă? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat, pentru aceasta îți oferim următoarele sugestii:

  • Încearcă să cumperi, sau să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi cum poţi sau ce poţi îmbunătăţi la tine.
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi produsele sau serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţi.
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau serviciile lor cât şi legată de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Restaurant sau pizzerie
Concurența în cazul restaurantelor și pizzeriilor este foarte ridicată deoarece domeniul horeca este unul care crește de la o lună la alta apărând pe piață noi afaceri. În cazul zonelor în care există mai multe afaceri de acest gen, așa cum sunt zonele centrale ale orașelor, promovarea se va face după ce concurența și metodele de promovare ale acesteia vor fi analizate, pentru a oferi clienților preparate avantajoase atât din punct de vedere al prețului cât și din punct de vedere al cantități și gustului.

Caz.2 – Cafenele
În ceea ce privește cafenelele și promovarea acestora în funcție de concurența lor, putem spune că este necesar să se urmărească ce promoții pot fii oferite clienților în funcție de grupul țintă din care aceștia fac parte. Modalitățile prin care aceste oferte pot fi promovate sunt variate începând de la afișe de mari dimensiuni precum mesh-uri sau panouri de tip backlit, până la materiale publicitare care vor fi distribuite pe stradă.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul restaurantelor și pizzeriilor avantajele pot fi date de: mărimea localului, diversitatea de preparate care se regăsesc în meniu, prețul acestora, bucătari profesioniști, ospătari sociabili și poziționarea localului.

Punctele forte în cazul cafenelelor pot fi: numărul mare de locații deschise în oraș, gama de produse diversificate, promoțiile, cadourile oferite la acumularea unui număr de puncte bonus, personalul sociabil, zonele în care sunt poziționate locațiile cafenelei și calitatea cafelei din care sunt realizate produsele comercializate.

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea publicului țintă.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media, prin referințe pe panou către acestea. Online, folosește aceiași grafică ca și pe panouri pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei sau numele ansamblului rezidențial și le va căuta ulterior online ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine perfect oricărui om deși pare să fie aceiași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceiași rețetă pentru fiecare situație și să te aștepți la aceleași rezultate. Este important să ai o discuție cu noi astfel încât să fii sigur că, campania de promovare va satisface așteptările tale.  

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie. În același timp este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor nu funcționează. Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul target și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun celmai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim acestea, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vin afișate pe panoul publicitar (putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materiale printate din punct de vedere al culorilor) și decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură ca atunci când interacționezi prin email sau telefonic cu un client nou, să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea  e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor. Online-ul este complementar cu outdoor-ul, astfel clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și să acționeze ulterior cautând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top