construcții industriale, agricole sau rezidențiale

CONSTRUCȚII

provocările și specificul domeniului

Piața construcțiilor este un domeniu în care activează foarte multe firme, atât pe plan local cât și național. Fie că ești o firmă de proiectare sau construcții, publicitatea stradală este cel mai ușor mijloc pentru a intra în legătură directă cu potențialii tăi clienți.

Din ce în ce mai multe firme de construcții aleg publicitatea outdoor pentru a ajunge la clienții potriviți pentru afacerea lor.

Dacă ești o firmă de proiectare sau construcții și ai clienți doar pentru lucrări de renovare sau modificare spații și dorești să găsești clienți cu lucrări într-o altă sferă de interes (ex: construcții hale sau ansambluri rezidențiale), promovarea ar trebui să meargă în această direcție.

O mare problemă pe care o întâmpină firmele de proiectare este faptul că în România încă se pot face construcții fără a avea un proiect coerent și bine întocmit. Mulți oameni nu știu să facă diferența între un proiect superficial și un proiect bine gândit din punct de vedere al costurilor, care conține idei inovatoare și care face ca tot ceea ce construiești să fie în armonie cu mediul înconjurător.

Pentru firmele de construcții, este greu să se diferențieze de acele firme care construiesc “după ureche”, nu urmează proiectele și nu folosesc materiale sau tehnologie modernă.

Atât pentru firmele de proiectare, cât și pentru cele de construcții, o campanie publicitară outdoor le va crește notorietatea pe plan local și le va aduce tipul de clienți pe care fiecare îi vizează.

campanii firme de construcții

ce zic clienţii din domeniu?

"Recomandăm firma PENTAMEDIA pentru profesionalismul colaborării. Dețin panouri foarte bine realizate, amplasate în zone de impact. Am beneficiat de sfaturi pertinente legate de afișaj. Această metodă de publicitate a ajutat afacerea noastră."
"Înaltă competentă, creativitate, o echipă de profesioniști! Ne-au oferit soluții potrivite și pentru campaniile de publicitate outdoor dar și pentru signalistica și identitatea vizuală a grupului nostru de firme. Recomand cu încredere Penta Media!"

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri-ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului-ţintă aferent serviciului tau este necesară indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.

Pentru piaţa construcțiilor clienţii tăi se împart în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Inclusiv modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit, tocmai pentru că nevoile și așteptările lor sunt diferite.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care își petrece timpul liber sau, în cazul persoanele juridice, poți să mergi direct pe șantiere sau la târguri de profil.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Firmă de proiectare sau construcții care se adresează persoanelor fizice sau persoanelor juridice pentru lucrări mai mici
Pentru a ajunge la acești clienți, pentru o campanie outdoor, poți alege panouri în zonele rezidențiale, la intrările în oraș și în localitățile din împrejurimi. Având în vedere că adresabilitatea este către un număr foarte mare de potențiali clienți, trebuie vizate zonele foarte aglomerate și anume zona centrelor comerciale, zone centrale, grădinițe, școli, intersecții.

Caz.2 – Firmă de proiectare sau construcții hale/ansambluri rezidențiale
Campania outdoor ar trebui concentrată în zonele orașului care se extind prin construirea de clădiri noi, în zonele industriale în dezvoltare și, nu în ultimul rând, în zona magazinelor mari de bricolaj. Localitățile din zonă sunt de interes pentru promovare deoarece poți să alegi să proiectezi sau să construiești cu cea mai bună firmă regională, care nu trebuie să fie neapărat din orașul tău, mai ales dacă este vorba de realizarea unor construcții mari.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin ceea ce te diferențiază faţă de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți.
În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Firmă de proiectare

Va trebui să subliniezi ce anume te deosebește de celelalte firme de proiectare de pe piață. De exemplu: experiența într-o anumită ramură a proiectării, ideile moderne și simulările 3D oferite clienților, complexitatea proiectelor abordate sau colaborările cu arhitecți/designeri . Campania va putea fi stabilită pentru un anumit tip de client pe care firma și-l dorește sau se va adresa tuturor celor care ar putea avea nevoie de servicii de proiectare.

Caz.2 – Firmă de construcții

Firma poate să abordeze întreaga campanie din perspectiva construcțiilor pe care le realizează, a experienței obținute și a capacității de a analiza proiectul și de a oferi cea mai bună soluție pentru client. Panourile vor trebui plasate în zonele magazinelor de bricolaj, în zonele rezidențiale și în localitățile mai mici din apropiere.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul unei firme de proiectare punctele forte pot fi: experiența într-o anumită ramură a proiectării, ideile moderne, complexitatea proiectelor abordate și colaborarea cu diverși specialiști din domeniu.

În cazul firmelor de construcții punctele forte pot fi: folosirea unor materiale și executarea unor lucrări de calitate, tehnologia de ultimă generație folosită, respectarea normelor de protecție a mediului, predarea lucrărilor într-un termen scurt sau predarea acestora la cheie, fapt ce implică angrenarea în realizarea lucrărilor a mai multor specialiști. În prezentarea lucrărilor realizate apelează la poze și filme de prezentare care surprind etapele de realizare și modalitatea de implementare pentru ca clientul să își poată forma o idee despre cum va decurge colaborarea și care vor fi etapele.

  • Stabilește clar care este tipul de client căruia te adresezi.
  • Expune campania outdoor pe suporturi publicitare din proximitatea zonelor care se află în dezvoltare și a zonelor industriale.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește aceeași grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei tale și îl va căuta ulterior online, ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care –  deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată #cum trebuie să arate grafica.

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top