magazine de materiale de construcții și rețele de bricolaj

BRICOLAJ

provocările și specificul domeniului

Piața firmelor de bricolaj și a materialelor de construcții este un domeniu care a cunoscut o creștere accentuată în România, atât din perspectiva dezvoltării urbanistice și a extinderii zonelor rezidențiale, cât și datorită pătrunderii în România a conceptului DIY (Do It Yourself). Datorită sculelor și uneltelor ușor de utilizat, mulți oameni optează să facă mici lucrări de construcții pentru casă sau grădină, de multe ori angrenând întreaga familie în această activitate. Aceste mici proiecte au un scop recreativ și sudează relațiile între membrii familiei.

Dacă ai un magazin în domeniul materialelor de construcții, pe plan local, lupta este acerbă în momentul în care în orașul tău se deschide un magazin de același profil, care face parte dintr-o rețea națională de magazine. Rețelele mari au avantajul că, de obicei, sunt branduri cunoscute și de multe ori așteptate într-un anumit oraș, iar venirea lor creează o migrare accentuată a clienților, în primă fază, spre aceste magazine. Acesta este totuși o oportunitate în care poți să stabilești strategia și avantajele pe care le poți oferi clienților, astfel încât să-i fidelizezi și să câștigi alții noi.

Pe de altă parte, nici pentru rețelele mari de bricolaj nu este simplu să mențină un trafic mare de oameni în magazine și un anumit prag de vânzări zilnice. Lupta este continuă pentru păstrarea clienților vechi și pentru aducerea clienților noi.
Chiar daca aceleași materiale de construcții le poți găsi în mai multe magazine, decizia de a cumpăra dintr-un anumit loc o iei în funcție de experiența de cumpărare avută anterior în magazinul respectiv, gama de produse complementare care ne-ar putea interesa, dar și serviciile adiționale incluse cum ar fi: consultanța specializată, transportul la domiciliu sau garanția produselor.

campanii PENTRU MAGAZINE DE BRICOLAJ

ce zic clienţii din domeniu?

"Miral Com are un istoric de peste 10 ani cu Penta Media. Sunt foarte serioși din absolut toate punctele de vedere, se ocupă foarte rapid de noi și nu întârzie cu serviciile pe care le oferă. Datorită colaborării noastre am ajuns să avem impact mult mai mare în marketing pe zona noastră de desfacere."
"Colaborarea nostră cu Penta Media Advertising a fost bazată pe profesionalism, promptitudine și respect."

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cele mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului-ţintă aferent serviciului oferit este necesară indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.

În domeniul bricolajului clienţii tăi se împart în trei mari categorii : persoane fizice, micii constructori şi firmele mari de construcții. Fiecare magazin de bricolaj are de obicei un fel anume de a aborda fiecare categorie de clienți. De exemplu, un magazin local, poate să ofere micilor constructori posibilitatea negocierii prețului în funcție de cantitătile dorite, poate să ofere tuturor clienților transport gratuit într-o anumită zonă, sau posibilitatea plasării comenzilor telefonic, poate chiar consultanță gratuită. Pe de altă parte, magazinele ce fac parte din lanțurile naționale de obicei sunt construite pe o suprafață mare și astfel pot să expună o varietate mai mare de produse și având un rulaj mai mare al mărfii, vor putea oferi preturi mai mici la unele produse.

Pe lângă identificarea tipologiei clienților tăi, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, locul unde îşi petrec timpul liber iar pentru persoanele juridice poți sa mergi direct pe șantiere, contactezi constructorul sau mergi la târguri de profil.

Exemple de targetare a publicităţii.
Caz.1 – Magazin local de materiale de construcții

Pentru magazinele locale, unii din cei mai importanți clienți sunt persoanele fizice care încep construcția unei case, micii constructori și firmele de construcții din oraș. Acești clienți vor, de obicei, oferte personalizate și să aibă posibilitatea să își negocieze prețurile pentru lucrări. Acesta este marele avantaj al magazinelor locale, deoarece pot să se concentreze mai mult pe proiecte unitare și pe nevoile personalizate ale clientului. Aceste magazine trebuie să se promoveze în întregul oraș, pe zonele limitrofe ale acestuia dar și în zona șantierelor unde se realizează construcții deoarece aici există o probabilitate mult mai mare de a determina clientul să te aleagă și să facă o #achiziție imediată. Expunerea campaniei la intrările în oraș sau chiar în alte orașe mai mici din zonă va ajuta la creșterea notorietății firmei tale. 

Caz.2 – Magazin de bricolaj care face parte dintr-o rețea națională

Responsabilii de marketing ar trebui să se concentreze pe intrările în oraș pentru traficul care tranzitează orașul, în zonele industriale și centrale ale orașului pentru campanii de produs. Campaniile de produs sunt importante deoarece majoritatea lanțurilor de magazine naționale au un brand bine construit și cunoscut, și pot determina trafic suplimentar în magazin doar prin promoții sau produse noi. Promoțiile dintr-o anumită perioadă se pot promova fie outdoor pe suporturi publicitare, fie prin distribuția de pliante sau reviste.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți.
În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie doar să te diferențiezi de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul unui magazin local de bricolaj punctele tale forte pot fi: interacțiune facilă cu clientul, cunoașterea pieței locale și a constructorilor/dezvoltatorilor, flexibilitate pentru serviciile și discounturile oferite clienților. Va trebui să stabilești un fel specific de a interacționa cu fiecare dintre acești clienți și să hotărăști după ce afli totul despre ei, care sunt cele mai importante caracteristici ale interacțiunii tale cu acești și ce anume aduce clienții vechi în magazinul tău în mod repetat. Dacă este vorba de reducerile pe care le faci în funcție de cantitatea cumpărată, de transportul gratuit pe care îl oferi, poate de faptul că prețurile sunt în anumite condiții negociabile sau faptul că oferi servicii flexibile, acest lucru trebuie să fie punctul de pornire al campaniei tale stradale.

În cazul unui magazin mare din domeniul bricolajului care face parte dintr-un lanț național, atuul principal este varietatea foarte mare de produse, prețul mic al unor produselor și diversele oferte. De asemenea programul de lucru este de multe ori mai mare, magazinele sunt deschise sâmbăta și duminica, fapt care bucură clienții. În cazul acestor mari magazine, studiile arată că recurg la campanii publicitare mixte. De obicei, bugetul pentru publicitatea stradală este cam de 3 ori mai mic decât bugetul pentru publicitatea TV, cu toate că eficacitatea celor două este comparabilă din punctul de vedere al profitului generat, ceea ce înseamnă că dacă s-ar dubla bugetul pentru publicitatea outdoor și s-ar înjumătăți bugetul pentru publicitatea TV, rezultatul final ar fi aproximativ același și ar rezulta o economie substanțială.

  • Stabilește clar care este tipul de client căruia te adresezi.
  • Expune campania outdoor pe suporturi publicitare din proximitatea zonelor care se află în dezvoltare și a zonelor industriale.
  • Promovează-te pe intrările în oraș pentru persoanele care îl tranzitează.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescând astfel șansele de reținere a informației.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei tale și îl va căuta ulterior pe internet ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze.

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care – deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată #cum trebuie să arate grafica.

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top