Reprezentanțe sau amanet auto?

Auto

provocările și specificul domeniului

. Fie ca e vorba despre reprezentanțe sau de firme de amanet auto, principala activitate a acestora este achiziționarea de mașini.

Dacă privim acest domeniu din punctul de vedere al unei reprezentanțe auto putem spune că acestea sunt cât de cât cunoscute în țara noastră, însă odată cu evoluția autoturismelor a crescut și numărul de reprezentanțe ale  mărcilor de automobile.

Din punct de vedere al firmelor de amanet auto, această piață s-a dezvoltat destul de mult în ultimii ani, însă potențialii clienți nu cunosc foarte multe detalii despre ceea ce implică procesul de amanetare auto acesta fiind unul dintre motivele pentru care publicitatea stradală ar fi cea mai bună metodă de promovare.

O strategie eficientă de marketing nu doar crește  seminificativ șansele celui care vinde, dar și lărgește oportunitățile și cunoașterea adevărată a pieței pentru cel care cumpară sau care are nevoie de un împrumut, astfel în cele ce urmează vă enumerăm câteva idei eficiente pentru promovarea afacerilor din domeniul auto.

campanii imobiliare

ce zic clienţii din domeniu?

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de mediul de publicitate unde alegi să te promovezi.

Pentru piaţa auto, clienţii tăi se împart în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Inclusiv modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit şi personalizat tocmai pentru că nevoile şi aşteptările celor două grupuri sunt diferite.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îl găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber sau, în cazul persoanele juridice, târgurile, evenimentele sau expozițiile la care participă.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Reprezentanță auto
 În cazul reprezentanțelor auto publicul țintă pentru campanii poate să fie format din persoane fizice sau juridice din orașul respectiv sau localitățile din apropiere care doresc să achiziționeze o mașină nouă și persoane fizice sau jurdice din oraș sau din apropiere, care au achiziționat mașini de la marca respectivă și necesită diferite servicii pentru întreținerea acestora.

Caz.2 -Amanet auto 
În cazul firmelor de amanet auto, în ceea ce privește publicul țintă ne putem refrim la persoane care au nevoie de o anumită sumă de bani și care vor să ofere ca garanție pentru acest împrumut automobilul pe care îl dețin, sau persoane care doresc să achiziționeze o mașină la mâna a doua având un preț diferit decât cel de pe piața vânzărilor auto.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este importantă? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat, pentru aceasta îți oferim următoarele sugestii:

  • Încearcă să cumperi, sau să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi cum poţi sau ce poţi îmbunătăţi la tine.
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi produsele sau serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţi.
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau serviciile lor cât şi legată de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Reprezentanțe auto
În ceea ce privește concurența în cazul reprezentanțelor auto, trebuie avute în vedere reprezentanțele altor mărci de automobile din același oraș sau din localitățile apropiate. Trebuie studiate modalitățile și instrumentele de promovare ale acstora, pentru a le oferi clienților o alternativă diferită și îmbunătățită față de concurență.

Caz.2 – Amanet auto 
În cazul firmelor de amanet auto campaniile trebuie realizate în funcție de concurența acestora. Deși activitatea firmelor face parte din domeniul auto, concurența nu este dată numai de companiile care vând autoturisme ci și de bancile care oferă credite. Din această cauză trebuie analizate atât campaniile reprezentanțelor auto cât și cele ale băncilor care fac oferă  împrumuturi.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

Punctele forte în cazul reprezentanțelor auto pot fi: numărul mare de sedii deschise în țară, diversitatea în materie de modele de autoturisme, prețurile de achiziție, ofertele și reducerile oferite clientului, garanția și serviciile oferite pentru întreținerea mașinii.

În cazul amanetelor auto punctele forte pot face referire atât la siguranța și garanția pe care o oferă firma atunci când un client amanetează o mașină, cât și la protejarea datelor personale. Alte beneficii pe care le oferă aceste firme sunt legate timpul redus în care pot să ofere clientului banii necesari și de comisioanele reduse pe care le oferă față de băncile clasice.

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea publicului țintă.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media, prin referințe pe panou către acestea. Online, folosește aceiași grafică ca și pe panouri pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei sau numele ansamblului rezidențial și le va căuta ulterior online ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine perfect oricărui om deși pare să fie aceiași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceiași rețetă pentru fiecare situație și să te aștepți la aceleași rezultate. Este important să ai o discuție cu noi astfel încât să fii sigur că, campania de promovare va satisface așteptările tale.  

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie. În același timp este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor nu funcționează. Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul target și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun celmai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim acestea, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vin afișate pe panoul publicitar (putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materiale printate din punct de vedere al culorilor) și decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură ca atunci când interacționezi prin email sau telefonic cu un client nou, să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea  e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor. Online-ul este complementar cu outdoor-ul, astfel clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și să acționeze ulterior cautând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top