Tipuri de Business

transporturi

provocările și specificul domeniului

Piața transporturilor este una foarte complexă în care activează mai multe tipuri de firme: transport persoane, transport marfă, transport agabaritic, transport animale, curierat, etc. 

Provocările principalele pentru firmele de transport persoane sunt: stabilirea foarte clară a rutelor și a programelor de circulație pentru optimizarea profiturilor și impunerea unor reguli stricte pentru asigurarea confortului și siguranței călătorilor.

Firmele de transporturi agabaritice au provocări legate de legislația în continuă schimbare și care vin cu costuri suplimentare. O astfel de firmă trebuie să aibă un departament bine organizat de obținere acorduri și avize pentru transporturile pe care le face.

Firmele de curierat în perioada actuală au început să fie din ce în ce mai aglomerate datorită numărului mare de persoane care au nevoie de serviciile lor și preferă să trimită un colet prin curier decât să îl ducă personal.

campanii transportatori

ce zic clienţii din domeniu?

"PentaMedia este un partener de încredere care oferă soluții adaptate la toate cerințele, tot ce am avut nevoie pentru promovare outdoor (panouri, productie bannere si montaj). Billboard-urile PentaMedia au locații bune și am reușit chiar să amplasăm la comandă locații noi pentru a ne promova afacerea."
"Colaborăm cu Penta Media de mai bine de 3 ani și în tot acest timp ne-a fost aproape cu soluții profesioniste care ne-au ajutat să creștem. Apelăm de fiecare dată cu încredere, fiind conștienți că publicitatea pentru o companie este vitală și fiind convinși că cel mai important lucru pentru echipa Penta Media este să ne ofere recomandările potrivite."
Client-Director comercial SIMEX
Erdei Alexandru
Director Comercial SIMEX

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cele mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi : vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de mediul de publicitate prin care alegi să te promovezi.

Pentru firmele de transport persoane, potențialii clienți sunt de obicei persoanele fizice și într-o măsură mai mică acum persoanele juridice când este vorba de excursii organizate. Măsura de distanțare socială a redus organizarea de evenimente de acest fel. Pentru a atrage persoanele fizice, trebuie să implementezi dacă nu ai făcut-o deja măsurile de securitate sanitară foarte strictă.

Dacă ai o firmă de transport marfă, trebuie să definești foarte concret care este aria ta de acțiune, adică ce fel de marfă transporți, dacă este vorba de mărfuri alimentare, dacă este vorba de materiale de construcții și să cunoști foarte bine care sunt de obicei persoanele juridice care au nevoie de serviciile tale. Vor trebui definite zonele în care dorești să acționezi, distanțele pe care ești dispus să le parcurgi și atunci va fi ușor să te promovezi în zonele de interes.

Din punctul de vedere al unei firme de transport de mărfuri agabaritice, clienții pot fi aproape numai persoane juridice și numai anumite persoane juridice. Pentru acest lucru campaniile tale trebuie să îți facă firma cunoscută nu numai pe plan local, ci și național sau cel puțin zonal. Va trebui să iei contact cu firmele care produc, instalează sau folosesc utilaje de foarte mari dimensiuni, care nu pot fi transportate pe drumurile publice fără luarea unor măsuri excepționale. Este vorba de confecții metalice de mari dimensiuni, utilaje pentru extracție țiței sau gaze naturale, utilaje agricole, instalații eoliene, motoare și transformatoare de mari dimensiuni și multe altele. Este de exemplu binevenită o campanie care se adresează șantierelor navale.

Firmele de curierat au în acest moment oportunitatea de a-și sorta clienții. Aceștia sunt asaltați de cereri ale persoanelor fizice cât și ale firmelor, în special ale firmelor care dețin magazine online. Dacă ai o astfel de firmă, ar trebui să definești clar care sunt formele în care colaborezi cu oricare dintre potențialii clienți, să ai grijă mare la respectarea devizelor de promptitudine a livrărilor pentru a nu pierde clienții în favoarea concurenței. 

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îl găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber, sau pentru persoanele juridice târguri, sau zone unde îşi petrec timpul persoanele din conducerea acelei companii.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Firmă de transport persoane
Având în vedere condițiile în care trăim pentru moment, expunerea cea mai bună pentru o astfel de firmă este la întrările în orașe pentru cei ce pot crea noi rute în beneficiul navetiștilor ce au locuri de muncă în orașe, chiar si expunerea în localitățile mai mici din jurul orașului. Pentru firmele de transport urban, expunerea în zonele aglomerate de locuințe ale orașului ar avea cel mai mare impact. Autobuzele în sine ar putea fi purtătoarele unor reclame prin care asiguri eventualii călători că o călătorie cu aceste autobuze este cât se poate de sigură. 

Caz.2 – Firmă de transport marfă
Proprietarul unei firme de transport marfă trebuie să aleagă zonele de expunere după ce definește tipul de marfă pe care o transportă și extinderea deplasărilor pe care le face. De exemplu, pentru transportul de marfă internațional, expunerea ar trebui făcută în zonele din apropierea trecerilor de la graniță, pe drumurile naționale care dus spre graniță, pe intrările în orașe în apropierea zonelor industriale.

Caz.3 – Firmă de transport mărfuri agabaritice

Dacă ai o astfel de firmă trebuie să fii foarte specific cu zonele în care îți alegi panourile publicitare pentru expunere. Nu poate să fie o campanie locală, trebuie să alegi orașele care au industrie grea, să te plasezi în apropierea acestor zone industriale și în zonele în care există exploatări de petrol, șantiere navale, implementări de rețele eoliene, exploatări agricole de mare întindere.

Caz.4 – Firmă de curierat

În cazul unei astfel de firme, campania publicitară trebuie să fie națională. Va trebui să alegi panouri în orașele mari, în zona centrelor comerciale, în zona firmelor și a magazinelor care fac livrări la domiciliu, dar pentru că vorbim și de clienți persoane fizice, panourile din zonele aglomerate sau pe intrările în orașe vor aduce deasemenea un beneficiu afacerii tale.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este important? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau experienţa pe care un client de-al tău o are decât ce poate oferi concurenţa? Anecdotic, putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor, dar poate că mai puţin de 10% au stat efectiv să analizeze în ce măsură această convingere a fiecăruia este validată pe piaţă conform experienţei pe care clienţii o au cu afacerile noastre.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat şi îţi sugerăm să faci următoarele:

  • Încearcă să cumperi, sau să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place, ce nu le place legat de afacerea ta şi cum poţi sau ce poţi îmbunătăţi la tine.
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi produsele sau serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţiri
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită atât legată de produsele sau serviciile lor, cât şi legată de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Firmă de transport persoane
Pentru a câștiga teren în fața competitorilor, ar trebui alese panouri pentru campania stradală în preajma companiilor care au un număr mare de angajați ce fac naveta între orașe, la intrările în orașe și în zonele aglomerate ale orașelor, deasemenea în preajma marilor centre comerciale pentru clienții din localitățile apropiate care vin la cumpărături. De asemenea microbuzele și autobuzele pot fi colantate și pot fi purtătoarele propriilor reclame.

Caz.2 – Firmă de transport marfă
Pentru acest tip de firmă panourile trebuie alese în așa fel încât să se afle în apropierea zonelor cu o concentrație mare de firme care au nevoie de aprovizionare, pe drumurile naționale, la intrările în orașele mai mari care au zone industriale, în apropierea trecerilor de frontieră.

Caz.3 – Firmă de transport marfă agabaritică
Acestea fiind transporturi speciale de marfă, clienții nu se vor găsi întotdeauna într-un oraș sau într-un județ, de aceea trebuie creeată o campanie națională cu panouri amplasate în locurile unde există companii care activează în domeniul industriei grele, pe drumurile naționale în apropierea zonelor în care se extrage țițeiul, gazele naturale, sau în preajma exploatărilor agricole mari.

Caz.4 – Firmă de curierat
Crearea unei campanii ținând cont de concurență, se face determinând care sunt zonele cele mai aglomerate ale orașului, cum ar fi zonele în care se află multe sedii de firme, zona din preajma centrelor comerciale, zonele de intrare în orașe și se extinde campania la zona de influență a firmei.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește tocmai de la studiul concurenței, dar și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Adică nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul unei firme de transport personal, atuurile pot fi confortul oferit clienților, cât mai multe reguli de igienă implementate, ușurința cu care se pot cumpăra bilete sau face rezervări, facilitățile de tip abonament oferite.

În cazul unei firme de transport marfă, punctele tari pot fi alegerea rutelor în așa fel încât timpul de livrare să fie minim, reputația firmei legată de numărul de transporturi pierdute în accidente rutiere, transportul mărfii în condiții de siguranță, fără pierderi la transport și manipulare, disponibilitatea pentru comenzi urgente.

Dacă ai o firmă de transport mărfuri agabaritice, ceea ce te poate deosebi de concurență este promptitudinea cu care se obțin toate avizele și acordurile necesare transportului, disponibilitatea pentru a transporta mărfuri ieșite din aria de acțiune a acestor firme, un departament de logistică foarte eficient și șoferi cu experiență.

Pentru firmele de curierat, promptitudinea la ridicarea și predarea coletelor, atenția la manipulare pentru ca mărfurile să nu fie distruse, felul în care angajații comunică cu clientul, ușurința de a fi contactați și flexibilitatea ar fi unele din cele mai importante atuuri care ar putea să pună distanță între firma dumneavoastră și concurență.

  • Stabilește clar cine e publicul tău
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea lui
  • Pune campania ta pe intrarile în oraș unde văd și cei care vin din vecinătăți
  • Vizează și concurența prin suporturi în zonele lor de interes
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media prin referințe pe panou către ele și online folosește aceeași grafică ca și cea folosita pe panouri pentru ca lumea să poată asocia ușor cele două medii de expunere și să îți crești notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul astfel că evită numerele de telefon afișate pe panoul publicitar și mai degrabă, trebuie să ai un site ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit, deoarece publicul va reține de pe panou numele firmei tale și îl va căuta pe Internet, unde dacă ai un site reușit acesta va ajunge în final să te contacteze.

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine perfect oricărui om deși pare să fie aceeași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceeași rețetă pentru fiecare situație și să aștepți doar rezultate pozitive. Așadar, este important să ai o discuție cu noi pentru a fi sigur că promovarea ta îți va satisface așteptările. 

Știm că ideile tale și concepția ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie, dar în același timp este important să ai încredere în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei și atunci îți vom sugera de cele mai multe ori să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitatea outdoor nu funcționează. Tot timpul gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde să îți impresionezi clientul în panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Bineînțeles că în final totul se reduce la bugetul pe care îl aloci promovării tale, și trebuie să fi conștient că un număr mai mare de suporturi publicitare îți vor garanta notorietate și un efect mai mare al promovării.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul țintă și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse interactiv pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei, stabilim grafica prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi în campanie, astfel încât să îți poți da seama exact cum se va vedea grafica. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim aceste lucruri, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panoul publicitar, putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte, ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materiale și echipele noastre de alpiniști utilitari și montatori vor pleca pe teren și vor instala afișele. Când campania este implementată, vei primi de la noi fotografii martor cu afișele montate pe suporturile publicitare și un raport detaliat. 

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei pentru a putea cuantifica randamentul investiției tale în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură: atunci când interacționezi prin mail sau telefonic cu un client nou, tot timplul să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea, să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare deoarece mulți clienți vor înclina să spună că provin din online tocmai datorită faptului că online-ul este complementar cu outdoor-ul, deoarece clientul reține brandul sau produsul tău de pe panou dar alege să acționeze ulterior când ajunge în fața unui calculator sau pe telefon și are acces la datele tale de contact.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

HAI Să VORBIM !

Sau sună-ne la 0748 230 302

Scroll to Top