supermarketuri sau magazine alimentare

Retail

provocările și specificul domeniului

În ultimii ani, numărul supermarketurilor la noi în țară a crescut foarte mult, înlocuind în proporție mare numărul de magazine alimentare. 

Până acum 10 ani, magazinele mici se găseau aproape pe fiecare stradă însă odată cu apariția supermarketurilor, care oferă o mare diversitate în ceea ce privește produsele, promoțiile și prețurile, acestea au început să fie din ce în ce mai puțin prezente.

Chiar dacă supermarketurile sunt prezente acum aproape în fiecare cartier, magazinele mici de tip alimentar continuă să existe, deservind în principal o anumită zonă sau stradă și încercând să ofere clienților prețuri si produse asemănătoare cu cele oferite de magazinele mari. De multe ori însă nu reusesc să ofere prețuri la fel de mici ca și supermarkeurile deoarece acestea din urmă primesc discounturi semnificative de la distribuitori pentru volume mari de produse.

Concurența este una acerbă și în rândul magazinelor mari deoarece trebuie să aibă mereu cele mai bune prețuri, produse, promoții și servicii pentru a rămâne prima opțiune a clientului.

 

campanii imobiliare

ce zic clienţii din domeniu?

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cele mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent serviciului oferit este necesară indiferent de mediul de publicitate prin care alegi să te promovezi.

Pentru domeniul retail, clienţii se împart în două mari categorii: persoane fizice şi companii. Modul în care comunici cu aceste două grupuri trebuie să fie diferit şi personalizat deoarece nevoile şi aşteptările celor două grupuri sunt distincte.

Pe lângă identificarea tipologiei clienților tăi, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, locul unde îşi petrec timpul liber sau unde își desfășoară activitatea.

Exemple de targetare a publicităţii.

 

Caz.1 – Supermarket/ Hypermarket
În cazul supermarketurilor publicul țintă este format din persoanele care locuiesc în orașul respectiv, cele care îl tranzitează sau persoanele din localitățile din imprejurimi. Unele lanțuri de magazine sunt orientate mai mult către persoanelor juridice (magazine alimentare mai mici sau cele care fac parte din HoReCa).  Pentru o campanie de brand, dar și pentru a face cunoscută existența unui supermarket/hypermarket în oraș, cele mai potrivite sunt suporturile publicitare de mari dimensiuni localizate la intrările în orașe. Pe suporturile de tip backlit din interiorul orașului se pot realiza campanii de produs și prin intermediul panourilor direcționale se promovează o locație a unui magazin.

Caz.2 – Magazin alimentar
Pentru magazinele alimentare care deservesc consumatorii din proximitatea acestora, cel mai eficient este să se promoveze în imediata apropiere, pentru a direcționa clienții sau pentru promoții. Promovarea se poate realiza prin intermediul direcționalelor, a stațiilor de autobuz dotate cu totemuri sau a panourilor de tip backlit. Acestea vor pune în evidență magazinul atât pentru locuitorii din zonă cât și pentru persoanele care trec prin zona respectivă și ar putea avea nevoie de produsele comercializate de magazinele alimentare. 

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este importantă? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat şi îţi sugerăm să faci următoarele:

  • Încearcă să cumperi, sau să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place, ce nu le place şi ce poţi îmbunătăţi la afacerea ta. 
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi produsele sau serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţiri.
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită despre produsele, serviciile lor dar și despre opiniile clienţilor.

 

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul supermarketurilor/ hypermarketurilor punctele forte pot fi: gama foarte diversificată de produse, de la mai multe branduri, personalul numeros care ghidează și informează clienții, promoțiile și concursurile organizate. Majoritatea magazinelor mari comercializează produse marcă proprie pentru care au prețuri foarte avantajoase. De câțiva ani, anumite lanțuri de magazine au introdus conceptul de self-checkout, sistemul de plată fără casier pentru a fluidiza traficul și a limita timpul de așteptare pentru efectuarea plăților.

În cazul magazinelor mici atuurile pot fi: poziționarea magazinului în imediata apropiere a clientului, posibilitatea realizării unor cumpărături rapide sau identificarea facilă a produselor pe rafturi. 

 

 

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea publicului țintă.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media, prin referințe pe panou către acestea. Online, folosește aceiași grafică ca și pe panouri pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei sau numele ansamblului rezidențial și le va căuta ulterior online ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine identic oricărui om deși poarta aceeași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceeași rețetă pentru fiecare situație și să te aștepți la aceleași rezultate. Este important să ai o discuție cu noi astfel încât să fii sigur că, campania de promovare va satisface așteptările tale. 

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie. În același timp este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor nu funcționează. Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul vizat și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse interactiv, pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi pentru promovare, îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim acestea, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vin afișate pe panoul publicitar (putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materialele printate din punct de vedere al culorilor) și decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură ca atunci când interacționezi prin email sau telefonic cu un client nou, să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor. Online-ul este complementar cu outdoor-ul, astfel clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și să acționeze ulterior cautând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top