Îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, beauty​

FASHION

provocările și specificul domeniului

Pe piața din România sunt înregistrați aproximativ 14.000 de retaileri de fashion, potrivit unui studiu al MKOR Consulting. O mică parte din ei sunt considerați branduri recunoscute la nivel național. Deocamdată, majoritatea cumpărătorilor preferă produsele accesibile ca și preț și au o atracție deosebită pentru promoții. 

Expaniunea accelerată a brandurilor internaționale, care impun tendințe noi pentru fiecare sezon, dictează ritmul alert al achiziționării și schimbării hainelor. Dacă se mai adaugă și reducerile, atât de promovate, producătorii români ajung la concluzia că nu pot să țină pasul pe acest tip de piață. O parte din ei își găsesc locul pe piețele externe, dar continuă să investească și în formarea clienților pentru aceste tipuri de produse.

campanii fashion

ce zic clienţii din domeniu?

"O companie profesionistă, eficientă cu care colaborăm foarte bine si cu care sperăm să dezvoltăm proiecte și în viitor"​
"Echipa PentaMedia s-a ridicat întotdeauna la nivelul dorințelor și cerințelor noastre.Activitatea pe care o desfășurăm impune standarde înalte de profesionalism și seriozitate, precum și un nivel foarte mare de implicare. Apelăm în continuare cu încredere la serviciile PentaMedia, fiind pe deplin multumiți de serviciile oferite."

sfaturi şi recomandări

Grupul-ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cel mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei, aceste grupuri-ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului-ţintă aferent produsului tău este necesară indiferent de canalul de publicitate pe care îl alegi.

Pe lângă identificarea tipologiei clientului tău, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îl găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, zonele în care îşi petrece timpul liber.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Centrele comerciale mari

În ceea ce privește publicul-țintă căruia i te adresezi prin promovarea centrului comercial, acesta se împarte în două categorii. Primele campanii de promovare, realizate înainte de deschiderea centrului comercial, vor viza firmele care ar putea deveni partenere, prin deschiderea unui nou magazin în incinta centrului comercial. Mai apoi, campaniile se vor axa pe consumatori. Expunerea materialelor publicitre ar trebui să fie în zonele centrale ale orașelor, în zonele aglomerate ale acestora, la intrările și ieșirile din oraș și în alte orașe mai mici din județ.

Caz.2 – Magazin deschis într-un centru comercial

Campaniile de promovare pentru magazinele din incinta centrelor comerciale pot să fie în colaborare cu centrul comercial sau pot să se desfășoare pe cont propriu. În cazul unor magazine mai mici sau mai puțin cunoscute, prin realizarea unei campanii în colaborare cu centrul comercial, acesta vor avea parte de creștere a notorității brandului prin asocierea cu brandul centrului comercial.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de business. Poziţionarea companiei tale pe o piaţă aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic, putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că avem ceva deosebit de oferit clienţilor, dar poate că mai puţin de 10% dintre noi am stat efectiv să analizăm în ce măsură această convingere este validată pe piaţă.

Încearcă să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
Vorbeşte cu clienţii lor, dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place și nu le place legat de afacerea ta şi ce poți îmbunătăți.
În era digitalului, cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită, atât legată de produse sau servicii, cât şi de opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:
Campaniile realizate pentru centrele comerciale și magazinele din incinta acestora, se vor realiza în funcție de concurență. Dacă în oraș mai există un centru comercial, expunerea materialelor publicitare se va face în zonele din apropierea acestuia, locațiile fiind favorabile pentru a ajunge la publicul-țintă.

În lipsa altui centru comercial, expunerea materialelor publicitare outdoor se va face în zonele aglomerate din oraș, în zonele magazinelor mari precum supermarketuri sau hypermarketuri și în orașele mai mici din județ, în zonele comerciale.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie doar să te diferențiezi de concurență, ci trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

Pentru un centru comercial, cel mai important avantaj este faptul că un client poate găsi în incinta acestuia tot ce dorește să cumpere, de la alimente, la haine, mobilă, electrocasnice și în plus este o modalitate de a petrecerea timpului liber. De asemenea un alt avantaj este notorietatea pe care aceste centre o au în rândul generațiilor tinere pentru care un centru comercial este un loc propice de întâlnire, de petrecere a timpului liber, de distracție.

Avantajele de care beneficiază un magazin aflat într-un centru comercial pot fi faptul că “împrumută” din notorietatea centrului comercial și faptul că este la îndemâna clientului, deoarece odată ajuns în incinta centrului comercial pentru a vizita un alt magazin, există o probabilitate foarte mare să aleagă magazinul tău pentru a nu se mai deplasa la un magazin similar din altă parte a orașului. Punctele forte mai pot să fie, după caz: prețurile mici, diversitatea mărfii comercializate, servicii oferite clienților, personal foarte bine pregătit.

  • Stabilește clar cine e publicul tău.
  • Pune campania ta pe suporturile outdoor din proximitatea publicului-țintă.
  • Pune campania ta pe intrările în oraș care sunt tranzitate și de persoanele care vin din alte localități.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de social media, prin referințe pe panou către acestea. În online, folosește grafica de pe panouri, pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescându-ți astfel notorietatea.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panourile publicitare, expune mai degrabă un site spre care să direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firme îl va căuta ulterior online, ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Este important să ai o discuție cu noi, astfel încât să fii sigur că soluția de promovare va satisface așteptările tale.

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie.

În același timp, este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori, îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care –  deși, la prima vedere, par în regulă – pentru publicitate outdoor nu funcționează.

Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea în secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine. Noi ne ocupăm de tot.

După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul-țintă și bugetul campaniei, selectăm, tot împreună, acele spații publicitare care îți pun cel mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse, în mod interactiv, pe o hartă cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv.

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător celui pe care le alegi pentru promovare îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată #cum trebuie să arate grafica.

Ulterior, ne ocupăm de #imprimarea materialelor publicitare care vor fi afișate pe panou. Putem să îți oferim și mostre de print gratuite. Următoarea etapă este decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor, care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, atunci când interacționezi prin e-mail sau telefonic cu un client nou, îl întrebi cum a ajuns să te contacteze.

De asemenea, e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor.

Online-ul este complementar outdoor-ul: clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și acționează ulterior, căutând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

Hai să vorbim!

Scroll to Top