Tipuri de Business

băuturi alcoolice

provocările și specificul domeniului

Piața producției și comercializării băuturilor alcoolice este un domeniu extrem de vast și prezent în viața de zi cu zi, iar publicitatea stradală este cel mai ușor mijloc pentru a intra în legătură directă cu potențialii tăi clienți.

Sectorul băuturilor alcoolice în România a cunoscut numeroase fluctuații privind producția internă. Înainte de revoluție țara noastră era printre cei mai mari producători de vinuri și bere din Europa, dar după 1990 fabricile au fost închise, producția a scăzut și piața națională a fost invadată de produse din import.

În ultimii ani s-a constatat o creștere a producției interne în special datorită condițiilor favorbile cultivării viilor și livezilor pe suprafețe extinse. Totuși reintrarea pe piața românească continuă să fie o provocare deoarece producătorii internaționali pot să ofere prețuri mai mici la produse datorită automatizării proceselor de producție. Dacă în alte țări producătorii primesc subvenții substanțiale de la stat,  în România domeniul acesta nu este suficient susținut. 

O strategie de promovare eficientă se bazează pe informarea clienților cu privire la calitatea produselor, procesul de fabricare al acestora și diversitatea lor.

campanii băuturi alcoolice

ce zic clienţii din domeniu?

"PentaMedia este un partener de încredere care oferă soluții adaptate la toate cerințele, tot ce am avut nevoie pentru promovare outdoor (panouri, productie bannere si montaj). Billboard-urile PentaMedia au locații bune și am reușit chiar să amplasăm la comandă locații noi pentru a ne promova afacerea."
"Colaborăm cu Penta Media de mai bine de 3 ani și în tot acest timp ne-a fost aproape cu soluții profesioniste care ne-au ajutat să creștem. Apelăm de fiecare dată cu încredere, fiind conștienți că publicitatea pentru o companie este vitală și fiind convinși că cel mai important lucru pentru echipa Penta Media este să ne ofere recomandările potrivite."
Client-Director comercial SIMEX
Erdei Alexandru
Director Comercial SIMEX

sfaturi şi recomandări

Grupul ţintă (target)
Reprezintă persoanele fizice sau juridice care ar putea fi cele mai interesate de produsul sau serviciul tău. De obicei aceste grupuri ţintă pot fi catalogate în funcţie de un set de criterii cum ar fi: vârstă, gen, locaţie, educaţie, statut socio-economic, nevoi. Identificarea grupului ţintă aferent serviciului oferit este necesară indiferent de mediul de publicitate prin care alegi să te promovezi.

Pentru un producător de băuturi alcoolice grupul țintă este reprezentat în special de firmele de distribuție, de clienții din HoReCa și nu în ultimul rând de clienții finali care ajung să aleagă brandul tău în detrimentul celorlalte de pe piață.

Pentru distribuitori, grupul țintă este reprezentat de magazinele alimentare sau de cele specializate în comercializarea băuturilor alcoolice, supermaketuri, clienții din HoReCa și nu ultimul rând clienții finali.

Pe lângă identificarea tipologiei clienților tăi, trebuie să identifici şi locaţiile, zonele în care ai cea mai mare probabilitate să îi găseşti. Cum faci asta? Identifici nevoile, interesele, locul unde îşi petrec timpul liber sau unde își desfășoară activitatea.

Exemple de targetare a publicităţii.

Caz.1 – Producător de băuturi alcoolice
Zonele în care se concentrează un număr mai mare de potențiali clienți sunt locațiile cu o concentrație mare de restaurante și baruri, centrele comerciale și supermarketurile. Pentru o campanie de brand, cele mai potrivite sunt suporturile publicitare de mari dimensiuni localizate la intrările în orașe, pe drumurile europene și autostrăzi, care vizează traficul înspre mai multe localități.

Caz.2 – Distribuitor de băuturi alcoolice
Clienții tăi sunt magazinele de desfacere a băuturilor alcoolice sau magazinele care, pe lângă alte produse, comercializează și băuturi alcoolice.

Înţelegerea concurenţei constituie un factor esenţial al strategiei de marketing şi de publicitate pentru orice tip de activitate economică. De ce este importantă? Pentru că poziţionarea unei companii pe o piaţă ocupată sau aglomerată se poate face doar prin aspecte care te diferenţiază faţă de restul firmelor care fac exact acelaşi lucru pe care îl faci şi tu. Eşti cu adevărat diferit? Sunt cu ceva mai bune produsele sau serviciile tale față de cele oferite de concurență? Anecdotic putem spune că majoritatea credem despre afacerile noastre că se evidenţiază faţă de concurenţă şi că au ceva deosebit de oferit clienţilor dar poate că mai puţin de 10% am stat efectiv să analizăm în ce măsură această credinţă se şi validează în piaţă.

Petrece timp şi studiază concurenţa deoarece tot timpul ai ceva de învăţat şi îţi sugerăm să faci următoarele:

  • Încearcă să cumperi, sau să interacţionezi din postura de client cu concurenţa ta, vezi dacă ai ceva de învăţat din modul în care îşi abordează clienţii.
  • Vorbeşte cu clienţii lor dar şi cu ai tăi. E interesant de aflat ce le place, ce nu le place şi ce poţi îmbunătăţi la afacerea ta. 
  • Petrece timp şi încearcă să descoperi produsele sau serviciile lor, vezi ce ai tu în plus faţă de ei şi unde poţi aduce îmbunătăţiri.
  • În era digitalului cel mai uşor mod de a cerceta şi cunoaşte concurenţa este Internetul, unde trebuie să faci o căutare amănunţită despre produsele, serviciile lor dar și despre opiniile clienţilor.

Exemple de pregătire a campaniei ținând cont de concurență:

Caz.1 – Producător de băuturi alcoolice

Campania outdoor va trebui să evidențieze aspectele care te diferențiază de restul producătorilor, iar acestea ar putea fi: țara de proveniență, ingredientele folosite, rețeta, gustul și varietatea produselor.

Caz.2 – Distribuitor de băuturi alcoolice

Promovarea unei game variate de produse și ofertele speciale sunt aspecte care îți oferă un avantaj competitiv în fața concurenței.

În cazul unei campanii publicitare stradale, dar nu numai, stabilirea atuurilor tale pornește de la studiul concurenței și de la identificarea reală a nevoilor clienților tăi. Nu trebuie să fii doar cu ceva diferit față de concurență trebuie să vii cu soluții și produse care să ajute la evoluția pieței și la satisfacerea nevoilor clienților tăi.

În cazul producătorilor de băuturi alcoolice atuurile pot fi: varietatea de produse, ingredientele folosite, gustul unic și posibilitatea organiării unor degustări.

Dacă ești distribuitor de băuturi alcoolice, punctele forte pot fi: diversitatea de produse pe care le comercializezi, ofertele speciale, promptitudinea preluării comenzilor și existența unor modalitățile de fidelizare a clienților. 

  • Stabilește clar care este tipul de client căruia te adresezi.
  • Expune campania outdoor pe suporturi publicitare din proximitatea zonelor de interes.
  • Promovează-te pe intrările în oraș pentru persoanele care îl tranzitează.
  • Vizează și concurența prin expunerea pe suporturi în zonele lor de interes.
  • Folosește publicitatea outdoor împreună cu instrumentele de Social Media, prin referințe pe panou către acestea. Online, folosește aceeași grafică ca și pe panouri pentru ca cele două medii de expunere să poată fi asociate ușor, crescând astfel șansele de reținere a informației.
  • Publicitatea outdoor merge mână în mână cu online-ul. Evită să afișezi numere de telefon pe panouri publicitare, expune mai degrabă un site spre care sa direcționezi publicul. Acesta trebuie să fie ușor de utilizat și cu un aspect modern și aerisit. Publicul va reține numele firmei tale și îl va căuta ulterior pe internet ajungând la site-ul tău, iar dacă acesta este bine realizat, sunt șanse mari să te contacteze. 

Ce înseamnă alegere potrivită? Așa cum un costum nu vine identic oricărui om deși poarta aceeași mărime, așa sunt și soluțiile de promovare, nu poți folosi aceeași rețetă pentru fiecare situație și să te aștepți la aceleași rezultate. Este important să ai o discuție cu noi astfel încât să fii sigur că, campania de promovare va satisface așteptările tale. 

Știm că ideile și viziunea ta sunt importante și tot timpul încercăm să le implementăm cât mai fidel în campanie. În același timp este important să ai încredere și în agenția de publicitate care își dorește la fel de mult ca tine să obțină cele mai bune rezultate în urma campaniei. Uneori îți vom sugera să renunțăm la informații, imagini sau culori care deși la prima vedere par în regulă, pentru publicitate outdoor nu funcționează. Gândește-te că ai la dispoziție doar 5 secunde ca să impresionezi clientul printr-un panotaj stradal. Mai multe detalii poți vedea la secțiunea #cum trebuie să arate grafica.

Ar fi ideal să stabilești un buget pe care dorești să îl aloci campaniei, măcar pentru următoarele 6 luni, iar ulterior, în funcție de răspunsul pe care îl ai în urma acestei promovări, să îl suplimentezi.

Implementarea campaniei publicitare este gândită să funcționeze cât mai simplu pentru tine, noi ne ocupăm de tot. După ce stabilim împreună zonele de interes, publicul vizat și bugetul campaniei, selectăm împreună acele spații publicitare care îți pun mai bine în valoare afacerea. Vei putea vizualiza suporturile propuse interactiv, pe o hartă de prezentare cu poziții GPS, poze și informații cu privire la audiența și punctele de interes din proximitatea panoului respectiv. 

Stabilim împreună strategia de promovare, intervalul campaniei și grafica. Prin simulări amplasate efectiv peste o poză a unui panou publicitar asemănător acelora pe care le alegi pentru promovare, îți vei putea da seama cum va arăta campania implementată. #cum trebuie să arate grafica

După ce stabilim acestea, noi ne ocupăm de tot ce urmează, #imprimarea materialelor publicitare care vin afișate pe panoul publicitar (putem să îți oferim și mostre de print gratuite înainte ca să fim siguri că vei fi mulțumit de materialele printate din punct de vedere al culorilor) și decorarea panourilor cu bannerele printate. După ce campania este implementată, vei primi un raport al decorărilor care conține și fotografiile panourilor decorate.

Îți sugerăm să urmărești efectele campaniei tale pentru a putea cuantifica randamentul investiției în afișajul stradal. Cum poți face acest lucru? Simplu, faci o procedură ca atunci când interacționezi prin email sau telefonic cu un client nou, să îl intrebi cum a ajuns să te contacteze. De asemenea e important să fii atent la efectul de suprapunere sau intersecție a diferitelor metode de promovare, deoarece mulți clienți vor înclina să spună că au aflat de tine din mediul online, chiar dacă decizia de a te contacta sau a afla mai multe date despre tine a venit în urma vizualizării unei campanii outdoor. Online-ul este complementar cu outdoor-ul, astfel clientul poate reține brandul sau produsul tău de pe panou și să acționeze ulterior cautând informații online despre firma ta.

trimite-ne un mesaj sau Sună cu încredere

HAI Să VORBIM !

Sau sună-ne la 0748 230 302

Scroll to Top